Wróć
Ogródek w restauracji.

Sezon ogródkowy – zarabiaj na sprzedaży w plenerze!

W okresie wiosenno-letnim wielu restauratorów decyduje się otworzyć dodatkowe miejsce sprzedaży na zewnątrz lokalu. Taką przestrzeń trzeba jednak odpowiednio przygotować i zadbać o elementy, które pozwolą wyróżnić ofertę spośród konkurencji. Jak zrobić to najlepiej? Odpowiedź poznasz w tym artykule. 

Jak ogródek zwiększy Twój zysk?

Ogródki restauracyjne, patio lub inne zewnętrzne punkty lokalu, to popularne miejsca plenerowe, które w sezonie letnim generują dodatkowy zysk w restauracji. Choć przygotowanie takiego miejsca i odpowiednia logistyka wszystkich działań wymagają dodatkowego czasu i zaangażowania, wszystko to może zwrócić się w postaci większego zarobku i wzmożonej ilości klientów. 

Aby oferta lokalu mogła wyróżnić się na tle innych, trzeba pamiętać o kilku aspektach. Z reguły dodatkowe miejsce może wymagać zatrudnienia większej ilości pracowników – chyba że zdecydujemy się na bardziej nowoczesne rozwiązania, które z łatwością zastąpi dodatkowy personel. Warto pamiętać także o odpowiedniej komunikacji między obsługą, pracującą na zewnątrz a kucharzami w kuchni. Poza tym dobrze jest także dostosować i odświeżyć menu lokalu, by klienci zwrócili uwagę na sezonowe pozycje i chętniej odwiedzili restaurację. Skoro wiesz już, jakie elementy mogą wymagać poprawy, czas poznać konkretne rozwiązania, które pomogą Ci stworzyć najlepszą ofertę dla restauracyjnego ogródka na rynku. 

Wprowadź mobilną obsługę kelnerską

Zacznijmy od najważniejszego – tradycyjna obsługa, a co gorsze – z kartką i długopisem – w ogródkach letnich nie zda egzaminu. Przy wzmożonym ruchu i dodatkowej przestrzeni najważniejsze by kelnerzy mogli obsługiwać klientów sprawnie, tak by ci szybko otrzymali zamówione pozycje. Tylko jak skutecznie usprawnić wiele codziennych obowiązków w restauracji, by zapewnić klientom jak najlepsze wrażenia? Z pomocą przychodzą mobilni kelnerzy, umożliwiający obsługę gości za pomocą tabletów i to bezpośrednio przy stolikach zarówno w lokalu, jak i na zewnątrz. Dzięki aplikacji personel otrzymuje pełen wgląd do menu, a zdjęcia wszystkich serwowanych pozycji  może pokazywać swoim klientom. Co więcej, narzędzie pozwala prowadzić dalszą sprzedaż nawet w przypadku chwilowego braku Internetu, co czasem może się zdarzyć w miejscach plenerowych. Po przyjęciu zamówień od razu trafia na kuchnię, ograniczając czas, jaki dotychczas kelner potrzebowałby wprowadzić je do systemu lub bezpośrednio przekazać kucharzom lokalu. Dzięki temu można wyeliminować także wiele błędów, o które nie trudno przy tradycyjnej obsłudze.  

Kelner obsługujący gości w ogródku restauracyjnym.

Zastąp kelnerów QR code menu

Obsługę możesz usprawnić także, wprowadzając rozwiązanie, z którym gości będą mogli składać zamówienia samodzielnie. Świetnie sprawdzi się do tego E-menu. Rozwiązanie to wykorzystuje specjalny kod QR, który możesz umieścić na stolikach lub materiałach reklamowych w swoim ogródku. Po zeskanowaniu go telefonem goście będą mogli wygodnie przeglądać kartę dań bezpośrednio na swoich smartfonach i zamawiać wybrane pozycje, a Ty znacznie ograniczysz ilości pracowników. Dlaczego jeszcze warto wykorzystać to narzędzie? Z QR code menu poprawisz innowacyjność swojego punktu i poprawisz komfort oraz satysfakcję gości.

Klient przeglądający menu na smartfonie.

Wzbogać menu o sezonowe smaki 

Każdy sezon to świetna okazja, by odświeżyć swoją kartę dań. Nowe pozycje skutecznie przyciągają gości do lokalu i uatrakcyjniają jego ofertę. Sprawdź najnowsze trendy kulinarne i zdecyduj, które z pozycji najlepiej odnajdą się u Ciebie. Aby zredukować koszty każdorazowej zmiany menu postaw na to w wersji elektronicznej. Wirtualną kartę dań możesz edytować dowolnie, a wprowadzone zmiany otrzymywać natychmiastowo. To także redukcja wielu kosztów, które zawsze generuje menu papierowe, jak praca grafika czy drukarni w celu przygotowania karty do użytku w lokalu. 

Przyciągaj gości rabatami 

Skoro Twój lokal będzie teraz większy, musisz zadbać także o sposoby, które skutecznie zachęcą gości do jego odwiedzin. Tu najlepiej sprawdzą się programy lojalnościowe. Dzięki systemom jak GoClient możesz wprowadzić dowolne zniżki z myślą o nowych, jak i stałych klientach. Promocje napędzają sprzedaż, a każdy konsument odwiedza lokal chętniej, gdy może przy tym zaoszczędzić. 

Nie zapomnij także pokazać się w social mediach! Marketing ma także ogromny wpływ na Twoją sprzedaż i pomoże Ci szybko powiadomić klientów, że od teraz mogą skorzystać z nowej przestrzeni w Twoim punkcie. Przygotuj post na Instagrama, publikuj menu i promocje na swoim profilu oraz twórz popularne TikToki  – możliwości zaprezentowania restauracji na świeżym powietrzu są dziś nieograniczone, no może poza jednym – Twoją kreatywnością. 

Ogródek letni to gwarantowany sposób na zwiększenie popularności i rentowności restauracji. Przygotuj go, wybierając nowoczesne rozwiązania technologiczne i sprawdzone sposoby, które wyróżnią Twoją ofertę na tle innych. 

Pracownik konsultujący się z klientem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *