Wróć
napis rezerwacja na stoliku w restauracji

Jak zarządzać rezerwacjami stolików?

Dzisiejszy klient ceni wygodę i dostęp do łatwych rozwiązań technologicznych w restauracji. Takie narzędzia pomagają nie tylko konsumentom, ale i usprawniają pracę całego lokalu. Opcja rezerwacji stolików, jak i odpowiednie zarządzanie nimi to bardzo dobry sposób na zwiększenie sprzedaży i kontrolę nad wizytami gości. Jak odpowiednio zarządzać rezerwacjami i jakie narzędzia w tym pomogą, dowiesz się z tego artykułu.

Zalety wprowadzenia opcji rezerwacji do lokalu 

Opcja rezerwacji to bez dwóch zdań komfort dla Twoich klientów. Jednak to przede wszystkim usprawnienie zarządzania restauracją, i to na wielu płaszczyznach. Rezerwacja umożliwia Ci wcześniejsze przygotowanie na zwiększony ruch czy określenie potencjalnej ilości klientów. Dzięki temu jesteś w stanie ułożyć odpowiedni grafik dla personelu oraz zapobiec różnego rodzaju pomyłkom czy brakom w kadrze. Opcja rezerwacji pomoże Ci także ograniczyć długie kolejki przed lokalem i sprawi, że nie będziesz więcej tracił klientów z powodu braku wolnych miejsc na sali.

Narzędzie usprawniające każdą rezerwację 

Opcję rezerwacji w lokalu gastronomicznym warto wspomóc dostępnymi narzędziami technologicznymi. Jednym z nich jest mobilny kelner, czyli system wspomagający nie tylko obsługę, ale i wszystkie aspekty związane z rezerwacją. W aplikacji możesz dostosowywać wygląd sali, ustawiać rezerwację na określony stolik i bezproblemowo określać początkowy lub końcowy czas jej trwania. Jesteś w stanie także łatwo wprowadzić aktualną liczbę osób przy stoliku oraz dodać konkretny opis rezerwacji, aby zapamiętać wszystkie spersonalizowane oczekiwania klienta. A co w przypadku nagłych zmian w rezerwacjach? Dzięki oprogramowaniu możesz je dowolnie modyfikować, w tym szybko anulować, za pomocą jednego kliknięcia.

W systemie zgromadzisz również potrzebne dane na temat swoich klientów. Jeśli raz wprowadziłeś już danego konsumenta do bazy, podczas następnych rezerwacji łatwo wyszukasz go w systemie. Dzięki temu jeszcze szybciej przyjmiesz rezerwacje – zaoszczędzi to czas i ułatwi pracę obsługi Twoich kelnerów.

kelnerka przyjmuje rezerwację

Kontroluj rezerwację przed jej rozpoczęciem

Zanim zdecydujesz się na rezerwację w swoim lokalu, określ konkretne zasady, aby żaden z klientów nie miał wątpliwości co do jej realizacji. Przede wszystkim poinformuj ich o tym, aby zjawiali się punktualnie, a przed akceptacją pojawiających się rezerwacji – nie wykorzystuj wszystkich posiadanych miejsc na sali. Dlaczego? Warto mieć w zanadrzu kilka wolnych od rezerwacji stolików, aby Twoi regularni klienci przybywający bez zapowiedzi, mogli skorzystać z usług i utrzymać swoje dotychczasowe zadowolenie.

Rezerwacje stolików w lokalu to kluczowy aspekt sprawnej sprzedaży i skutecznego zarządzania biznesem. Nie byłoby to możliwe bez dostępnych udogodnień technologicznych. Jeśli chcesz wdrożyć pomocne rozwiązania do swojej restauracji – zgłoś się do nas już teraz, a nasi specjaliści pomogą dobrać dla Ciebie najlepsze opcje.

Konsultant rozmawiający z klientem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *