Zarządzanie restauracją jest wyzwaniem bez względu na skalę. Musisz zadbać o doświadczenie gości na każdym poziomie – od dobrego jedzenia, po obsługę, która powinna być pomocna, ale nienarzucająca się. Niedostępna pozycja w menu, zbyt długi czas oczekiwania na rachunek, czy problemy z dostawą do domu to tylko kilka z wielu elementów, które mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie Twojej knajpy. Dowiedz się, jak zoptymalizować zarządzanie restauracją tak, by zwiększyć sprzedaż i zadowolenie gości.
Wykorzystaj technologię do zarządzania restauracją
Pandemia pokazała, jaką siłę mają aplikacje do restauracji – w tych szczególnych okolicznościach najlepiej sprawdziły się oczywiście platformy do zamawiania jedzenia na wynos. Pojawiły się również restauracje wirtualne, które działają wyłącznie z myślą o dowozie. Jest to odpowiedź na trudną sytuację, w jakiej znalazła się gastronomia – pozwala obciąć koszty, a jednocześnie dostosować się do nowych okoliczności.
Ale przecież programy do restauracji nie służą jedynie dostarczaniu jedzenia do domów. Systemy POS są obecne w gastronomii od dawna, choć zakres ich funkcjonalności mocno się zmienił. Warto to wykorzystać. Technologia może Ci ułatwić zarządzanie restauracją na wiele sposobów. Od śledzenia dostaw, poprzez monitorowanie ruchu w lokalu, aż po analizę sprzedaży. Dzięki temu będziesz w stanie lepiej dopasować ofertę do oczekiwań gości, ale też po prostu zwiększyć rentowność biznesu.
Zarządzanie gastronomią – od czego zacząć
Pierwszym krokiem jest świadomość. Musisz wiedzieć, jakie potrzeby i oczekiwania mają goście Twojej restauracji. Nawet jeżeli wydaje Ci się, że lokal funkcjonuje sprawnie, warto przyjrzeć się sprzedaży, organizacji pracy w zespole i procesowi składania zamówień. Identyfikacja procesów, które można zoptymalizować, pomoże Ci określić niezbędne zmiany w firmie.
Niezależnie od tego, co wymaga zmiany w restauracji, musisz się zastanowić, co pozwoli Ci osiągnąć cel. Potrzebujesz strategii działania i narzędzi, by zrealizować plan. Dzisiaj skupimy się na narzędziach. Dobra aplikacja jest w stanie zmienić restaurację nie do poznania. Sprawdź, jakie funkcjonalności pomogą Ci skoordynować kuchnię z obsługą sali i jeszcze lepiej zarządzać biznesem.
Mobilny Kelner
Czy wiesz, że Mobilny Kelner może skrócić czas obsługi gości nawet o 30%, tym samym zwiększając ich zadowolenie z wizyty w Twoim lokalu? System obsługi restauracji pozwala przyjmować zamówienia, ale możesz przyspieszyć ten proces – wystarczy, że wyposażysz pracowników w tablety. Obsługa, zamiast biegać między stolikami a POSem, może przekazać zamówienie bezpośrednio na bar. Dzięki temu kelnerzy i kelnerki:
- obsłużą więcej gości w krótszym czasie,
- unikną niepotrzebnych błędów, które zdarzają się podczas przyjmowania zamówienia,
- będą serwować dania i napoje w odpowiedniej kolejności,
- szybciej rozliczą gości, którzy skończyli już wizytę w restauracji,
- bez problemu połączą lub rozdzielą rachunki, dodając do nich zniżki i napiwki.
KDS – Kitchen Display System
Oprogramowanie dla restauracji poprawia komunikację między salą a kuchnią. To tak naprawdę jeden z fundamentów sprawnie funkcjonującego lokalu. Dzięki KDS kelnerzy są w stałym kontakcie z kucharzami i śledzą postępy przygotowywania posiłków. To wszystko sprawia, że obsługa może na bieżąco reagować na ruch w restauracji. System zarządzania restauracją pomaga dostosować czas oczekiwania klientów z wyprzedzeniem i uniknąć potencjalnych problemów, które się z tym wiążą. Dzięki temu nawet duży ruch nie będzie w stanie zaburzyć sprawnego wydawania jedzenia.
GoManager – zarządzanie pracownikami
Dzięki aplikacji do restauracji możesz nie tylko kontrolować komunikację między salą a kuchnią, ale również zarządzać zespołem. Efektywne planowanie zmian, precyzyjnie rozliczanie pracy i weryfikacja sprzedaży u poszczególnych pracowników przyniesie Ci wymierne korzyści. Dzięki GoManager:
- precyzyjnie i szybko rozliczysz pracowników za wykonaną pracę,
- zaoszczędzisz 73% czasu, którego potrzebujesz na rozliczenie każdego stanowiska osobno,
- nadasz uprawnienia poszczególnym pracownikom,
- ograniczysz spóźnienia, bo będziesz precyzyjnie kontrolować czas pracy,
- wygenerujesz raporty na temat sprzedaży każdego pracownika.
GoStock – kontrola stanów magazynowych
Nikt nie da Ci gwarancji, że w weekend nie zabraknie towaru w lokalu – w gastronomii naprawdę nie da się wszystkiego przewidzieć. Możesz jednak kontrolować stany magazynowe i tym samym ograniczyć potencjalne straty. Oprogramowanie dla gastronomii umożliwia nadzór nad towarem z dowolnego urządzenia, wystarczy Ci dostęp do Internetu. Dzięki aplikacji dla restauracji:
- precyzyjnie obliczysz food cost,
- zrezygnujesz z produktów, które się nie sprzedają, bo otrzymasz specjalne powiadomienie,
- przygotujesz raporty zakupów i dostaw,
- zaplanujesz i szybko przeprowadzisz inwentaryzację.
GoHub – zarządzanie kurierami zewnętrznymi
Z poziomu programu do obsługi restauracji możesz również zarządzać zewnętrznymi platformami jak Uber Eats czy kurierami. Integracja systemu POS z platformami, z którymi współpracujesz, to wygodne rozwiązanie, które zaoszczędzi Twój czas i pieniądze. W ten sposób łatwiej uniknąć błędów podczas przyjmowania zamówień, ale też ograniczyć czas poświęcany na ręczne wprowadzanie zamówień. Dzięki aplikacji zaktualizujesz menu na wszystkich platformach za pomocą jednego kliknięcia – tym samym dbając o zadowolenie swoich klientów.
Aplikacja do zarządzania restauracją – podsumowanie
Obsługa zamówień w lokalu gastronomicznym to logistyczne wyzwanie. System POS dla restauracji może je ułatwić, ograniczając straty jedzenia, zapewniając zwiększenie sprzedaży i zadowolenie klientów. Zarządzanie wiąże się z poszukiwaniem skutecznych sposobów na optymalizację pracy. Nie po to, by obniżyć jakość, ale właśnie po to, by ją utrzymać, a nawet poprawić. Oprogramowanie dla gastronomii jest dzisiaj dużo bardziej rozbudowanym i intuicyjnym narzędziem niż jeszcze kilka lat temu. Zamiast hamować rozwój firmy, możesz ją rozkręcić – nawet jeśli masz niewielki lokal, to Twoi goście z pewnością docenią pozytywne doświadczenia podczas wizyty.
System oznacza dla restauracji nowe możliwości, skuteczną kontrolę wydatków (a inflacja nie zwalnia) i większy komfort pracy zarówno dla managera, jak i kucharzy oraz kelnerów.
Sprawdź również: