Wróć
klientka w fast foodzie przy kiosku

Jak założyć lokal typu fast food – checklista

Planujesz otworzyć restaurację fast food? Każde tego typu przedsięwzięcie wymaga dużego nakładu pracy, pieniędzy i czasu. Przygotowując się w odpowiedni sposób i inwestując w nowoczesne narzędzia, jesteś w stanie łatwo przejść przez poszczególne etapy procesu i sprawnie wkroczyć ze swoim nowym biznesem na rynek. Jeśli nie wiesz od czego zacząć – sprawdź poniższy mini poradnik.

Oto checklista, która ułatwi Twoją drogę do założenia restauracji szybkiej obsługi. Na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę?

1. Zastanów się, jak ma wyglądać Twój przyszły lokal

Zanim wprowadzisz w życie swój plan, rozpocznij od spisania pomysłów. Określ format restauracji, który pomoże wyznaczyć Ci dalsze kroki działania. Czy będzie to miejsce stacjonarne czy chcesz podróżować  z food truckiem? W jaki sposób obsłużysz swoich gości? Czy będą mogli jeść w środku czy skupisz się tylko na odbiorach i dostawach? Czy Twój przyszły fast food będzie miał opcję drive-thru? Odpowiedzi na te pytania pomogą określić przyszły kierunek lokalu, jego potencjalnych klientów, finanse i marketing na start.

2. Opracuj swój biznesplan

Istotnym momentu w tworzeniu punktu gastronomicznego jest biznesplan. Chociaż może wydawać się on skomplikowanym działaniem, nie możesz go pominąć. Biznesplan to istotne źródło wiedzy, które jest swego rodzaju planem na przyszły sukces. To przewodnik, z którym możesz przechodzić kolejne etapy – zdobywając istotny feedback zebrany w jednym miejscu.

Co powinno znaleźć się w biznesplanie?

  • Ogólny zarys działania
  • Skład personelu w Twoim fast foodzie
  • Analiza branży, konkurencji i najbliższego otoczenia lokalu
  • Strategia marketingowa
  • Przyszła polityka firmy
  • Możliwości finansowe i prognozy na pierwszy rok działalności.

3. Postaw na lokalizację, która wyróżni Cię na gastronomicznej mapie

Miejsce, w którym Twój fast food rozpocznie działalność to bardzo ważna kwestia. Zastanów się, czy chcesz sprzedawać jedzenie tłumom w galerii handlowej czy może postawić swój biznes przy autostradzie, aby szybko nakarmić podróżujących? Może jednak zastanawiasz się nad sercem miasta, gdzie każdego dnia mnóstwo klientów z odmiennymi oczekiwaniami i potrzebami odwiedzi Twój fast food? Jak widać, wybór odpowiedniej lokalizacji to nie tylko potrzebna przestrzeń na budynek. To także klucz do określenia bazy klientów i droga wielu możliwości. Określ, czy miejsce którego szukasz jest łatwo dostępne. Sprawdź jakie wymagania prawne są konieczne, aby rozpocząć w nim działalność lub z jakimi ograniczeniami musisz się zmierzyć. Czy budżet pozwoli Ci na utrzymanie lokalu w tym miejscu? Jak wygląda kwestia atrakcyjności wybranej lokalizacji – czy jest to miejsce, do którego Twoi potencjalni goście będą chętnie przychodzić, a wokół nie ma za dużo podobnych lokali?

4. Przygotuj swoje działania marketingowe

Stawiając na marketing, możesz zaangażować swoją grupę docelową i przede wszystkim ulepszyć sprzedaż. Szczególnie na początku funkcjonowania lokalu, warto postawić na działania reklamowe, które pozwolą wyróżnić się na rynku. Wybierz odpowiednie metody, których konsekwentnie będziesz się trzymał. Rozważ przede wszystkim takie elementy, jak:

  • estetyka, czyli oryginalna nazwa, logo i barwy, które będą kojarzyły się głównie z Twoim fast foodem
  • social media, czyli profil Twojej restauracji szybkiej obsługi w mediach społecznościowych, w których będziesz regularnie publikował różne informacje i nowości o ofercie – tworząc swoją stałą grupę odbiorców
  • SEO, czyli strategiczna dostępność Twojej strony internetowej w odpowiednich wyszukiwarkach
  • reklama, czyli pokazanie biznesu nie tylko w sieci, ale również w otoczeniu lokalu, np. w postaci plakatów czy banerów. Daj się zauważyć!

5.  Kontroluj swoje możliwości finansowe

Chociaż swój budżet określiłeś na początku drogi, warto zrobić to bardziej szczegółowo. Odpowiedz na pytanie – czy jesteś w stanie utrzymać fast food? Zacznij od obliczenia nakładu na otwarcie lokalu. Postaraj się również przewidzieć możliwe przychody, a także przyszłe koszty: opłaty pracownicze, wydatki podstawowe, ceny produktów czy prawdopodobne straty. Istotne będą tutaj raporty, które z miesiąca na miesiąc umożliwią Ci wgląd do realnego funkcjonowania Twojego biznesu. Jak skutecznie porównywać raporty, dowiesz się z tego artykułu.

6. Wybierz swój sprzęt i system sprzedażowy POS

Odpowiedni sprzęt to metoda na sprawne funkcjonowanie każdego biznesu. Nowoczesne rozwiązania usprawniają nie tylko sprzedaż, ale także komunikację zespołu i zarządzanie. Poza podstawowym wyposażeniem kuchni i sali, warto postawić na nowoczesne narzędzia z systemem POS. To istotne w śledzeniu zamówień klientów, sprzedaży, płatności i innych danych. Rozważ jakich funkcjonalności potrzebujesz i wybierz system sprzedażowy, który w największym stopniu spełni Twoje potrzeby restauracyjne. Co szczególnie może się przydać?

W restauracji szybkiej obsługi idealnym narzędziem będą kioski samoobsługowe. Ustaw je w fast foodzie, a klienci łatwo przeglądną menu i samodzielnie złożą oraz opłacą swoje zamówienie. Takie rozwiązanie można dodatkowo rozbudować o system numerkowy, który przypisze numerki do zamówień, a goście będą mogli wygodnie sprawdzić ich statusy na umieszczonym w lokalu ekranie. W ten sposób ograniczysz wydatki na obsługę i w znacznym stopniu usprawnisz realizację zamówień.

grafika wektorowa klient przy kiosku

7. Zbuduj pewny zespół

Za każdym udanym biznesem stoi grono osób, które nieustannie buduje markę i utrzymuje sprawne działanie – na każdej płaszczyźnie. Nawet najlepszy przedsiębiorca nie jest w stanie zarządzać lokalem w pojedynkę. Skup się na swoich pracownikach. Poświęć czas na szukanie, zatrudnienie, szkolenia i przede wszystkim wsparcie przyszłego zespołu. Możesz wykorzystywać do zarządzania personelem dostępne narzędzia, takie jak GoManager, który pozwala właścicielowi rozliczać i nadzorować wszystkich pracowników z dowolnego miejsca. Pamiętaj, że ludzie których zatrudniasz i którymi zarządzasz to realna pomoc, która skutecznie utrzyma Twoją restaurację szybkiej obsługi na wysokim poziomie.

Założenie swojego punktu gastronomicznego nie jest proste. Z odpowiednim przygotowaniem i inwestycją w nowoczesne narzędzia – proces ten może być łatwiejszy. Jeśli zastanawiasz się nad otwarciem własnej działalności i chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych rozwiązań dla Twojego typu biznesu – zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści pomogą dobrać dla Ciebie takie oprogramowanie gastronomiczne, które będzie dostosowane bezpośrednio do Twoich potrzeb. Przeczytaj nasz inny wpis i dowiedz się więcej na temat dostępnych ulepszeń dla lokalu szybkiej obsługi.

grafika kontaktowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *