Wróć
manager przy laptopie

Jak wyznaczać krótko – i długoterminowe cele dla swojej restauracji?

Będąc właścicielem lub managerem restauracji, regularna kontrola i analiza kluczowych wskaźników efektywności to codzienność. Konkretne liczby dają widoczny obraz tego jak prosperuje Twój biznes. W rzeczywistości, aby osiągnąć sukces i zdobyć realny wgląd do wyników sprzedaży, warto wyznaczać cele – nie tylko krótkie, ale i długoterminowe. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak to zrobić.

Cel: Zwiększenie sprzedaży netto restauracji w ciągu miesiąca

Sprzedaż netto to jeden z ważniejszych wskaźników w Twoim lokalu i podstawa wśród dostępnych analiz. Codzienne obliczanie może być uciążliwe, jeśli wiecznie musisz przeglądać wczorajsze rachunki. Zamiast nieustannie kontrolować liczby – skorzystaj z systemu POS dla restauracji i uzyskaj do nich wgląd z dowolnego miejsca w dowolnym czasie. Umożliwi to większą swobodę w działaniu i poprawi ogólne kalkulowanie wyników.

Cel: Wyższa sprzedaż netto restauracji w ciągu dnia

Warto skupić się na szczegółach i zobaczyć jak przebiega sprzedaż w ciągu dnia. Dzięki temu dowiesz się, które z dostępnych promocji przynoszą najlepszy skutek i utrzymasz wysoką sprzedaż. Dla przykładu – jeśli wprowadzisz weekendową promocję, która przyniesie duży zysk, przyglądając się temu bliżej – ocenisz jak wygląda to na tle całego miesiąca. Te dwa dni, są w stanie przynieść największy dochód w ciągu tygodnia. Bez tego działania Twoja restauracja mogłaby odnotować niższą średnią miesięczną. Informacja, że dana promocja ma tak ogromny wpływ na zysk pomoże Ci w założeniu celu, aby dodać ją na stałe lub powtarzać cyklicznie – regularnie zwiększając dochód.

Cel: Wprowadzenie nowego źródła przychodu

Dzisiejszy konsument stawia na urozmaicone rozwiązania. Postaw na programy lojalnościowe z GoClient i pozwól swoim gościom korzystać z kart stałego klienta. Taka możliwość zachęci nowych konsumentów do zakupów, a tych stałych do bardziej regularnego korzystania z dostępnych ofert. Zadbaj również o marketing i promuj zniżki w mediach społecznościowych, aby trafić do swojej bazy lojalnych klientów.

grafika wektorowa klienci z gift kartą

Cel: Udoskonalenie najlepiej sprzedających się pozycji

Jako właściciel doskonale znasz swoje menu i jego najbardziej dochodowe pozycje. Mając odpowiedni system sprzedażowy możesz sprawdzać popularność serwowanych elementów z podziałem na kategorie oraz najbardziej uwielbiane przez konsumentów pozycje i modyfikatory. Kiedy już wiesz, co z Twojego menu jest najczęściej wybierane, możesz skupić się na tym, aby dania te dotarły do jeszcze większej ilości klientów. Dodatkowo, zwróć uwagę na procent kosztów żywności, marżę, popularność innych produktów i przede wszystkim nowy projekt menu dostosowany do przyszłego konsumenta i jego ulubionych dań. Zastanów się również nad dostępnością tańszych produktów tej samej jakości i odpowiednim położeniu wybranych pozycji w karcie. W ten sposób ułatwisz gościom zlokalizowanie ich i co więcej – zwiększysz tym działaniem sprzedaż.

Dowiedz się więcej na temat idealnej karty dań.

Cel: Popraw wartość netto pozycji menu o 20% dzięki inżynierii menu

Dzięki bieżącej analizie serwowanych dań, jesteś w stanie zobaczyć jak wprowadzony element wypada na tle pozostałych. Zdobędziesz również pomysły na inne propozycje w karcie – w oparciu o popularne pozycje zamawiane przez klientów. Pamiętaj, że bardzo często to Twoi goście tworzą nowe dania, z których Ty i Twoi kucharze mogą skorzystać. Aby przetestować to, jak nowa pozycja menu Twojego lokalu przyjęła się wśród odwiedzających, oblicz średnią sprzedaż netto każdej oferty w ciągu miesiąca. Następnie dodaj nowe danie do menu na okres 30 dni. Po tym czasie sprawdź, czy jej miesięczna sprzedaż netto przewyższa poprzednią średnią. Jeśli tak – wprowadź ją na stałe i ciesz się z większego przychodu.

Wyznaczanie celów, szczególnie długoterminowych to niełatwy proces. Ważne, aby regularnie kontrolować swoją sprzedaż i wspomagać biznes dostępnymi narzędziami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – zgłoś się do nas już teraz, a nasi specjaliści pomogą dopasować takie rozwiązania, które będą dopasowane bezpośrednio do Twoich potrzeb.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *