Wróć
manager przy laptopie

Jak wyznaczać krótko – i długoterminowe cele dla swojej restauracji?

Będąc właścicielem lub managerem restauracji, regularna kontrola i analiza kluczowych wskaźników efektywności to codzienność. Konkretne liczby dają widoczny obraz tego jak prosperuje Twój biznes. W rzeczywistości, aby osiągnąć sukces i zdobyć realny wgląd do wyników sprzedaży, warto wyznaczać cele – nie tylko krótkie, ale i długoterminowe. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak to zrobić.

Cel: Zwiększenie sprzedaży netto restauracji w ciągu miesiąca

Sprzedaż netto to jeden z ważniejszych wskaźników w Twoim lokalu i podstawa wśród dostępnych analiz. Codzienne obliczanie może być uciążliwe, jeśli wiecznie musisz przeglądać wczorajsze rachunki. Zamiast nieustannie kontrolować liczby – skorzystaj z systemu POS dla restauracji i uzyskaj do nich wgląd z dowolnego miejsca w dowolnym czasie. Umożliwi to większą swobodę w działaniu i poprawi ogólne kalkulowanie wyników.

Cel: Wyższa sprzedaż netto restauracji w ciągu dnia

Warto skupić się na szczegółach i zobaczyć jak przebiega sprzedaż w ciągu dnia. Dzięki temu dowiesz się, które z dostępnych promocji przynoszą najlepszy skutek i utrzymasz wysoką sprzedaż. Dla przykładu – jeśli wprowadzisz weekendową promocję, która przyniesie duży zysk, przyglądając się temu bliżej – ocenisz jak wygląda to na tle całego miesiąca. Te dwa dni, są w stanie przynieść największy dochód w ciągu tygodnia. Bez tego działania Twoja restauracja mogłaby odnotować niższą średnią miesięczną. Informacja, że dana promocja ma tak ogromny wpływ na zysk pomoże Ci w założeniu celu, aby dodać ją na stałe lub powtarzać cyklicznie – regularnie zwiększając dochód.

Cel: Wprowadzenie nowego źródła przychodu

Dzisiejszy konsument stawia na urozmaicone rozwiązania. Postaw na programy lojalnościowe z GoClient i pozwól swoim gościom korzystać z kart stałego klienta. Taka możliwość zachęci nowych konsumentów do zakupów, a tych stałych do bardziej regularnego korzystania z dostępnych ofert. Zadbaj również o marketing i promuj zniżki w mediach społecznościowych, aby trafić do swojej bazy lojalnych klientów.

grafika wektorowa klienci z gift kartą

Cel: Udoskonalenie najlepiej sprzedających się pozycji

Jako właściciel doskonale znasz swoje menu i jego najbardziej dochodowe pozycje. Mając odpowiedni system sprzedażowy możesz sprawdzać popularność serwowanych elementów z podziałem na kategorie oraz najbardziej uwielbiane przez konsumentów pozycje i modyfikatory. Kiedy już wiesz, co z Twojego menu jest najczęściej wybierane, możesz skupić się na tym, aby dania te dotarły do jeszcze większej ilości klientów. Dodatkowo, zwróć uwagę na procent kosztów żywności, marżę, popularność innych produktów i przede wszystkim nowy projekt menu dostosowany do przyszłego konsumenta i jego ulubionych dań. Zastanów się również nad dostępnością tańszych produktów tej samej jakości i odpowiednim położeniu wybranych pozycji w karcie. W ten sposób ułatwisz gościom zlokalizowanie ich i co więcej – zwiększysz tym działaniem sprzedaż.

Dowiedz się więcej na temat idealnej karty dań.

Cel: Popraw wartość netto pozycji menu o 20% dzięki inżynierii menu

Dzięki bieżącej analizie serwowanych dań, jesteś w stanie zobaczyć jak wprowadzony element wypada na tle pozostałych. Zdobędziesz również pomysły na inne propozycje w karcie – w oparciu o popularne pozycje zamawiane przez klientów. Pamiętaj, że bardzo często to Twoi goście tworzą nowe dania, z których Ty i Twoi kucharze mogą skorzystać. Aby przetestować to, jak nowa pozycja menu Twojego lokalu przyjęła się wśród odwiedzających, oblicz średnią sprzedaż netto każdej oferty w ciągu miesiąca. Następnie dodaj nowe danie do menu na okres 30 dni. Po tym czasie sprawdź, czy jej miesięczna sprzedaż netto przewyższa poprzednią średnią. Jeśli tak – wprowadź ją na stałe i ciesz się z większego przychodu.

Wyznaczanie celów, szczególnie długoterminowych to niełatwy proces. Ważne, aby regularnie kontrolować swoją sprzedaż i wspomagać biznes dostępnymi narzędziami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – zgłoś się do nas już teraz, a nasi specjaliści pomogą dopasować takie rozwiązania, które będą dopasowane bezpośrednio do Twoich potrzeb.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *