Wróć

5 pomysłów na automatyczne wiadomości e-mail w restauracjach i jak z nich korzystać!

Mailing od restauracji to jedna z form komunikacji z klientami. Teraz ręczne wysyłanie maili nie jest już konieczne. Dzięki nowym technologiom, właściciele lokali gastronomicznych mogą tworzyć bazy adresów e-mailowych swoich gości i z jeszcze większą łatwością osiągać wyniki biznesowe. Takie zautomatyzowane kampanie mailowe pozwalają na wysyłanie maili do tysięcy odbiorców. Aby skutecznie je realizować, warto wiedzieć jak odpowiednio tworzyć wysyłanie treści. Dowiesz się tego w poniższym artykule, a także poznasz 5 pomysłów na automatyczne e-maile i narzędzia, dzięki którym stworzysz swoją własną bazę klientów.

Czym są zautomatyzowane kampanie e-mailowe?

Zautomatyzowane kampanie e-mailowe to sposób na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów na większą skalę. Wysyłkę takich kampanii mailowych możesz ustawić automatycznie, a treści mogą być spersonalizowane i dopasowane bezpośrednio do określonego konsumenta. Na przykład, wdrażając programy lojalnościowe u siebie i korzystając z odpowiedniego systemu możesz personalizować wysyłane wiadomości w oparciu o zachowania gości, ich preferencje, a także historię zamówień. Pamiętaj, że im więcej wiesz o swoich klientach, tym bardziej trafne będą Twoje kampanie.

Automatyzacja wysyłki maili – skąd brać adresy mailowe i jak zacząć?

Skąd najlepiej brać adresy mailowe klientów? Posiadając swój własny sklep online GoOrder. Dzięki niemu, zamawiający konsumenci będą zostawiać swoje maile, a Ty na tej podstawie stworzysz bazę klientów. Jak zacząć wysyłanie zautomatyzowanych treści? Na początku przeanalizuj powstałą bazę adresów. Sprawdź wzorce zakupowe zachodzące w Twojej restauracji oraz związane z nimi adresy e-mailowe gości. Podziel je na kilka kategorii. Ułatwi Ci to wysyłkę w zależności od celu, który założysz. Przykładowo, jeśli będzie to informacja wysyłana do nowych klientów – zbierz w jednym miejscu wszystkie te maile, które dopiero pojawiły się w Twojej bazie. Następnie za pomocą wybranego programu do mailingu, przygotuj określony szablon swojego newslettera i zaprojektuj treści skierowane do poszczególnych grup konsumentów. Korzystanie ze specjalnych programów skutecznie zautomatyzuje wysyłkę, a także zapewni bezpieczeństwo danych oraz możliwość tworzenia wyglądu maila według własnych preferencji.

5 pomysłów zautomatyzowanych kampanii
e-mailowych

1. Wiadomość powitalna

Jednym z najlepszych sposobów na zaangażowanie nowych subskrybentów jest stworzenie serii wiadomości powitalnych prosto od Twojej restauracji. Taki rodzaj zautomatyzowanej kampanii e-mailowej, gdzie dziękujesz nowym klientom np. za skorzystanie po raz pierwszy z zamówienia online, natychmiastowo pomaga zrobić dobre pierwsze wrażenie. Dodatkowo, możesz w takiej wiadomości wysłać ofertę Twojej restauracji czy informacje o aktualnych nowościach, a także poinformować gości o tym, czego mogą się spodziewać w przyszłych e-mailach. To świetna okazja do przedstawienia swojej marki i do utrzymania bazy klientów.

2. Pierwsza zniżka

Poza wiadomością powitalną, możesz wykorzystać kampanię e-mailową do zmotywowania do kolejnych zakupów nowo pozyskanych klientów. Jeśli ktoś zamawia u Ciebie przez sklep online po raz pierwszy, to automatycznie zostawia swój email. Dzięki temu możesz go wykorzystać do przesłania pierwszego rabatu, jak np. -20% na kolejne zamówienie online. Nowy klient chętniej ponowi swoje zamówienie mając opcje zniżki, a Ty zarobisz więcej.

3. Wprowadzenie do programu lojalnościowego

Mail do uczestników Twojego programu lojalnościowego, który łatwo wprowadzisz z GoClient, możesz wysyłać automatycznie po dołączeniu. Poinformuj Twoich członków czego mogą się spodziewać lub jak zdobyć więcej nagród, a także dostarcz im szereg aktualizacji na temat aktualnych rabatów i promocji. Taki typ wiadomości od restauracji pomaga w budowaniu silnej relacji z gośćmi i zachęca do ciągłego angażowania się w aktualne oferty. To z kolei motywuje do wzmożonych odwiedzin lokalu, a Twój zysk wzrasta.

grafika-wektorowa

4. E-mail okolicznościowy

Kolejnym rodzajem automatycznych wiadomości jest tzw. e-mail okolicznościowy. To zazwyczaj treści bądź wyjątkowe oferty wysyłane w specjalnym dniu. Może to być zarówno ogólny i szczególny czas dla większej ilości odbiorców, jak święta czy walentynki, ale też dni, które są ważne dla jednostki, jak urodziny, imieniny czy dzień rocznicy, od kiedy klient zapisał się na Twoją listę e-mailową. Taka wiadomość ze specjalną dedykacją, spersonalizowaną zniżką, życzeniami czy podziękowaniami sprawia, że goście nie tylko czują się wyjątkowi i docenieni, ale także skłania ich do odwiedzenia Twojej restauracji.

5. Ponowne zaangażowanie za pomocą wiadomości

Wiadomości zawierające ponowne zaangażowanie konsumenta, mogą być użyte po to, aby pomóc Twojej restauracji „obudzić” nieaktywnych subskrybentów. Poprzez dostarczenie im Twojej oferty lub wezwania do działania, ponowne e-maile mogą przypomnieć byłym klientom o specjalnej ofercie, promocji lub nowej pozycji w menu, której mogą chcieć spróbować. Często takie wiadomości wysyła się automatycznie po określonym czasie braku aktywności z ich strony. Z systemem POS wraz z kompatybilnymi narzędziami możesz sprawdzić, czy klient nie brał udziału w programie lojalnościowym przez np. ostatni rok lub od jak dawna nie był obecny w życiu restauracji.

Korzyści z wysyłania automatycznych e-maili restauracji

Poświęcasz mniej czasu na skuteczny marketing

Dzięki automatycznym wiadomościom, możesz wysłać setki do tysięcy maili jednocześnie, bez konieczności poświęcania czasu i wysiłku na ustawianie wszystkiego ręcznie. Ponadto, narzędzia takie jak segmentacja odbiorców czy proste szablony projektowe jeszcze bardziej ułatwiają Twojemu zespołowi personalizację treści w celu zwiększenia zaangażowania klientów.

Poprawiasz doświadczenia klientów

Zautomatyzowane kampanie e-mailowe mogą pomóc klientom w lepszym korzystaniu z Twojej restauracji. Niezależnie od tego, czy jest to wiadomość powitalna, dzięki której klienci poczują się docenieni, wskazówka, jak najlepiej wykorzystać program lojalnościowy czy spersonalizowana oferta urodzinowa, takie e-maile zapewniają ludzki kontakt i pokazują, że Twojej restauracji zależy na tym, aby goście byli zadowoleni. Wśród bardzo dużej konkurencji w branży to bardzo istotne.

Generujesz przychody

Zautomatyzowane maile do restauracji to ukierunkowane wiadomości wysyłane do właściwych klientów w odpowiednim czasie, które mogą generować przychody. Na przykład, restauracja może wysyłać e-maile zachęcające do różnych działań, takich jak dokonanie rezerwacji, skorzystanie z oferty promocyjnej w lokalu czy regularne używanie karty stałego klienta. Pamiętaj, że rabaty zawsze zachęcają do zakupów, wiec dla restauracji to szansa na większy zysk. Co więcej, takie wiadomości pomagają utrzymać restaurację na szczycie, więc możesz zyskać więcej możliwości sprzedaży, które bez wysyłania treści za pomocą maili – mogłyby zostać pominięte.

Idziesz z duchem czasów

Dzięki automatyzacji wysyłanych treści, inwestycji w nowoczesne narzędzia i regularnemu mailingowi, pokazujesz swoim klientom, że jesteś otwarty na obowiązujące trendy czy technologie na rynku. Konsument docenia łatwość komunikacji i szybkość usług, które oferuje mu punkt gastronomiczny.

Automatyczne wiadomości e-mail, to dla restauratorów szansa na podtrzymanie bazy klientów, zysk i przekaz najistotniejszych treści w sprawny i szybki sposób. Dodatkowe korzystanie z odpowiednich narzędzi, jeszcze bardziej usprawni zarządzanie lokalem gastronomicznym. Jeśli chcesz wprowadzić do swojego biznesu nowoczesne rozwiązania – zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści odpowiedzą na każde Twoje pytanie, a także dopasują takie oprogramowanie, które najbardziej dopasuje się do potrzeb Twojej firmy.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *