Wróć

Cross Marketing z wykorzystaniem systemu POS – jak się do tego zabrać?

Współczesny rynek wymaga od przedsiębiorców nie tylko umiejętności oferowania wysokiej jakości produktów lub usług, ale również skutecznej promocji swojej marki. W tym celu warto wykorzystać różne rozwiązania, mi.in. takie, jak cross marketing. Jednym z narzędzi, które ułatwia działania z zakresu cross marketingu, jest system POS. W tym artykule wyjaśnimy, jak wykorzystać oprogramowanie sprzedażowe w cross marketingu i jakie korzyści może przynieść ta strategia.

Co to jest cross marketing?

Cross marketing to strategia marketingowa opierająca się na łączeniu działań marketingowych kilku marek w celu wzajemnego zwiększenia ich zasięgu i zainteresowania klientów. Polega to na tym, że dwie lub więcej firm łączą siły, aby promować swoje produkty lub usługi w sposób bardziej efektywny niż w przypadku działań prowadzonych osobno.

Cross marketing może przybierać różne formy, takie jak wspólne reklamy, eventy, kampanie społeczne lub programy partnerskie. Wszystko zależy od charakteru marek i branży, w której działają.

System POS a marketing krzyżowy

System POS to program komputerowy, który służy do obsługi sprzedaży, zarządzania magazynem i kontroli jego stanów, generowania raportów sprzedażowych itp. W ramach systemu POS można wykorzystać cross marketing w celu zwiększenia sprzedaży i promocji marki.

Takie możliwości zapewnia także system GoPOS! Oprócz płynnej sprzedaży w zaledwie 3 kliknięciach, rozbudowane funkcjonalności oprogramowania pozwalają na wdrożenie w lokalu rozwiązań z zakresu cross marketingu. Zobacz, jak to działa!

Wykorzystaj katalog produktów

Przede wszystkim warto używać funkcji katalogu produktów w systemie POS. Dzięki temu można w prosty sposób utworzyć zbiór produktów nie tylko własnej marki, ale również innych, z którymi chcemy nawiązać współpracę w ramach cross marketingu. W systemie GoPOS możesz dowolnie zmieniać kolejność ułożenia produktów, co pozwoli Ci na ustawienie artykułów objętych marketingiem krzyżowym blisko siebie. W ten sposób pracownik w momencie sprzedaży jednego produktu, z łatwością może zaproponować drugi, promowany w ramach współpracy krzyżowej.

Kody rabatowe i programy lojalnościowe

Kolejnym narzędziem, które warto wykorzystać w cross marketingu z systemem POS, są kody rabatowe. Można ich użyć do promowania produktów innych marek w pakietach lub w zestawach z produktami własnej marki. Dzięki temu klienci, którzy kupują produkty w pakiecie, otrzymują atrakcyjny rabat, a jednocześnie mają szansę wypróbowania produktów innych marek.

Bardzo ważnym narzędziem cross marketingu z systemem POS są także programy lojalnościowe. Mogą one być stosowane nie tylko przez jedną markę, ale również przez kilka marek działających wspólnie w ramach cross marketingu. Programy lojalnościowe pozwolą klientom m.in. zbierać punkty za zakupy produktów różnych marek, a następnie wymienić je na nagrody, takie jak dodatkowe produkty, zniżki lub vouchery na usługi innych firm.

W systemie GoPOS także możesz generować kody rabatowe i tworzyć programy lojalnościowe. Takie działania umożliwia GoClientdzięki temu rozwiązaniu stworzysz karty stałego klienta, a także przeprowadzisz szereg innych działań promocyjnych – przygotujesz kody rabatowe, vouchery czy promocje na wybrane dni tygodnia. Funkcjonalności GoClient skutecznie wykorzystasz w cross marketingu, dzięki czemu wspólnie z partnerską marką zyskasz wiernych klientów i większe zyski!

programy lojalnościowe

Wspólne promocje

Wspólne promocje to skuteczne narzędzie cross marketingu, które pozwala na wzajemne zwiększenie zasięgu i zainteresowania klientów przez kilka marek działających wspólnie. Promocje mogą przyjmować różne formy, na przykład poprzez oferowanie rabatów na produkty jednej marki przy zakupie produktów innej, ułożenie produktów jednej firmy obok produktów drugiej drugiej, czy poprzez umieszczenie informacji o promocji na paragonie lub w systemie POS. Dzięki temu można skutecznie promować produkty i usługi, a także zwiększyć sprzedaż oraz zadowolenie klientów, którzy otrzymują dodatkowe korzyści przy zakupie produktów z kilku marek jednocześnie.

Cross marketing z wykorzystaniem systemu POS to skuteczna strategia, która pozwala na wzajemne zwiększenie zasięgu i zainteresowania klientów przez kilka marek działających wspólnie. Dzięki wykorzystaniu funkcji katalogu produktów, kodów rabatowych, wspólnych promocji i programów lojalnościowych, można skutecznie promować produkty i usługi, a także zwiększyć sprzedaż.

Warto pamiętać, że cross marketing wymaga dobrze przemyślanej strategii i współpracy między markami. Jeśli jednak cross marketing zostanie dobrze przeprowadzony, może przynieść wiele korzyści dla wszystkich zaangażowanych marek oraz zadowolonych klientów. Jeśli jesteś zainteresowany nowoczesnymi rozwiązaniami usprawniającymi cross marketing – skontaktuj się z nami.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *