Wróć

Jak zarządzać sprzedażą? Narzędzia, które warto wykorzystać

Jak zarządzać sprzedażą, mierzyć jej efektywność i monitorować kluczowe wskaźniki? Poznaj skuteczne strategie i narzędzia do zarządzania sprzedażą w firmie. Przeczytaj nasz artykuł!

Czym jest zarządzanie sprzedażą?

Zacznijmy od definicji. Zarządzanie sprzedażą to wszystkie działania obejmujące planowanie, kierowanie i kontrolę profesjonalnej sprzedaży, a także zatrudnianie oraz nadzorowanie zespołu handlowców odpowiedzialnych za wynik finansowy firmy.

Zarządzanie sprzedażą to także następujące obszary działalności:

  • zasoby ludzkie – rekrutacja pracowników do działu sprzedaży
  • delegowanie i przydzielanie konkretnych zadań w tym zespole
  • ustalanie i monitorowanie celów sprzedażowych
  • wykonywanie prognoz sprzedaży na dany przedział czasowy
  • sprawdzanie postępów i wyników, udzielanie informacji zwrotnej oraz wdrażanie modyfikacji
  • wsparcie zespołu sprzedaży poprzez m.in. szkolenia i dostęp do odpowiednich narzędzi
  • współpraca zespołu sprzedaży z działem marketingu

Proces zarządzania sprzedażą krok po kroku

Proces zarządzania sprzedażą w firmie wymaga poświęcenia czasu i odpowiedniego przygotowania. Zacznij od tego, by spróbować przyjrzeć się własnej firmie nieco z boku i zobaczyć ją oczami potencjalnych odbiorców. Upewnij się, że produkt, który oferujesz ma dobrą jakość i jest użyteczny dla pewnej grupy osób. Zadbaj o spójność komunikacji o produkcie w Twoim zespole handlowym – pomocne jest zbudowanie wyrazistej wizji oraz misji przedsiębiorstwa.

Tworząc strategię sprzedaży, warto zadać sobie następujące pytania i spróbować na nie odpowiedzieć:

  • Do kogo kierowana jest oferta naszej firmy?
  • Kim jest przeciętny odbiorca, jakie ma potrzeby konsumpcyjne?
  • Jakie problemy lub braki rozwiązuje posiadanie oferowanego przez nas produktu? W jaki sposób on je niweluje?
  • Gdzie są Twoi potencjalni klienci i jakimi kanałami można do nich dotrzeć?
  • Jak duży jest rynek, na którym działasz?
  • Jak wygląda Twoja konkurencja? Jak zamierzasz się od niej odróżnić?
  • Jakie działania marketingowe jesteś w stanie wdrożyć, by wypromować firmę?

Narzędzia do zarządzania sprzedażą w firmie

Strategię handlową warto jest wesprzeć, stosując skuteczne narzędzia do zarządzania sprzedażą. Jednym z nich jest GoPOS – innowacyjny, szybki i intuicyjny system sprzedaży stworzony dla potrzeb każdego biznesu. Pozwala on na kompleksowe zarządzanie punktem z poziomu komputera lub dowolnego urządzenia osobistego. Oprogramowanie GoPOS sprawdza się w niemal każdej branży – od gastronomii, przez handel detaliczny po branżę usługową.

Jak działa GoPOS? Do jego najważniejszych funkcji należą m.in. sprzedaż mobilna, tworzenie szczegółowych raportów oraz analiz, integracja ze sprzętem czy też możliwość realizowania sprzedaży poprzez różne metody płatności. Co więcej, system POS możesz łączyć z innymi aplikacjami, które pomogą Ci zbudować wszechstronną platformę dla Twojego biznesu.

Zarządzanie sprzedażą w firmie – podsumowanie

Dlaczego warto wiedzieć, jak zarządzać sprzedażą i robić to skutecznie? Sprzedaż jest jedyną funkcją w każdej organizacji, która przynosi finansowy zysk firmie, generując przychody. Wyniki finansowe całego przedsiębiorstwa zawsze zależą od wydajności działu sprzedaży i pozyskiwania przez niego coraz większej ilości klientów. Pracę zespołu handlowego możesz wspierać, inwestując w sprawdzone narzędzia do zarządzania sprzedażą. Chcesz wiedzieć więcej o systemie POS? Skontaktuj się z nami!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *