Wielu właścicieli lokali gastronomicznych postrzega inwentaryzację jako przykry obowiązek. Wynika to z braku odpowiednich narzędzi, pozwalających na przeprowadzenie tego procesu sprawnie i efektywnie. Ze specjalną aplikacją do inwentaryzacji jest to jednak możliwe. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jakie korzyści daje takie rozwiązanie.
Co to jest i jak wygląda inwentaryzacja?
Inwentaryzacja to zestawienie rzeczywistych stanów magazynowych z danymi zgromadzonymi w ewidencji magazynu lokalu. Jej celem jest skontrolowanie braków wynikających z pomyłek lub kradzieży, a także sprawdzenie sposobu przechowywania surowców oraz dat ich przydatności. W wielu lokalach gastronomicznych proces ten polega na ręcznym liczeniu produktów, co znacznie wydłuża jego czas i zwiększa ryzyko pomyłek. Gdy jednak inwentaryzacja wykonywana jest w odpowiedni sposób oraz regularnie – przyniesie znacznie więcej korzyści.
Przeprowadzaj efektywną inwentaryzację z aplikacją
W sprawnym przeprowadzeniu inwentaryzacji pomoże Ci specjalna aplikacja, dzięki której cały proces przyspieszysz o 85%. Biorąc pod uwagę, że inwentaryzację dla kuchni trzeba wykonywać przynajmniej raz w miesiącu, a dla baru codziennie na koniec zmiany – to naprawdę spora oszczędność czasu, który Twój zespół może spożytkować na inne zadania. Szybki proces to jednak niejedyna korzyść tego rozwiązania. Zobacz, jak jeszcze aplikacja podniesie wydajność pracy Twojego personelu.
- Utrzymuj porządek w dokumentach i zaoszczędź miejsce
Dzięki aplikacji nie musisz gromadzić dokumentów dotyczących inwentaryzacji – wszystkie dane zebrane podczas tego procesu przechowuj w bezpiecznej chmurze z dostępem na dowolnym urządzeniu. Aplikacja pozwala także generować przydatne raporty z inwentaryzacji.
- Wyeliminuj błędy do zera
Podczas ręcznego liczenia produktów nietrudno o błędy. Z aplikacją do inwentaryzacji wyeliminujesz niepotrzebne pomyłki, a cały proces przeprowadzisz za pomocą telefonu komórkowego, kodów kreskowych oraz wagi. Takie rozwiązanie sprawdzi się szczególnie przy liczeniu alkoholi. Nadal wykonujesz inwentaryzację baru, używając pasków miarowych lub miarek barmańskich? Odmierzanie produktów w ten sposób często daje nieprecyzyjne wartości, podczas gdy waga automatycznie obliczy zawartość butelek w litrach, a także wskaże właściwą wartość przeliczanych alkoholi. Wszystkie dane z inwentaryzacji zostaną zapisane, a Ty nie musisz już martwić się o kosztowne błędy.
- Wzrost zysków – eliminacja strat
Wykonując inwentaryzację regularnie, skontrolujesz czy dania w Twoim lokalu przygotowywane są zgodnie z recepturami. Uzyskasz także wgląd do ważnych danych, dotyczących kosztów i szybkości zużywania poszczególnych produktów, których analiza pozwoli Ci lepiej zarządzać surowcami. W ten sposób zmniejszysz ilość marnowanego jedzenia, wyeliminujesz straty, a tym samym – zwiększysz zyski swojego lokalu.
Zarządzaj magazynem wydajniej i sprawniej
Dla efektywnego zarządzania surowcem ważna jest nie tylko regularna inwentaryzacja, ale i stała kontrola stanów magazynowych. Dzięki GoStock sprawdzisz ilość dostępnych w magazynie produktów, a także faktury i potwierdzenia dostaw w każdym momencie i na dowolnym urządzeniu. Utworzysz też przydatne raporty i skontrolujesz, co sprzedaje się najlepiej. Narzędzie pozwoli również uzupełniać braki na czas i wykrywać produkty z kończącym się terminem przydatności. Dzięki wszystkim tym funkcjonalnościom ograniczysz starty i zwiększysz zyski w swoim lokalu.
Inwentaryzacja to bardzo ważny element efektywnego zarządzania gastronomią. Pozwala kontrolować stany magazynowe i zgodność przygotowywania potraw z odpowiednimi recepturami. Z aplikacją do inwentaryzacji proces ten przynosi jeszcze więcej korzyści – jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie dla Twojego biznesu, skontaktuj się z naszymi specjalistami.