Prowadzenie własnego klubu to wyzwanie, szczególnie jeśli w najbliższym otoczeniu jest duża konkurencja. Każda działalność rządzi się własnymi prawami, jednak większość biznesów ma wspólną cechę – potrzebę korzystania z nowoczesnych technologii. Inwestując w odpowiednie narzędzia dostępne na rynku, można z łatwością usprawnić szereg działań. Sprawdź poniższy artykuł i dowiedz się jak zbudować udany biznes i które narzędzia wybrać, aby skutecznie ulepszyć klub nocny.
Oto 5 porad, które podpowiedzą Ci jak sprawić, aby prowadzenie klubu było łatwiejsze, a kluczowe koszty działalności bardziej zoptymalizowane.
1. Negocjuj czynsz i kontroluj koszty ogólne
Znalezienie odpowiedniego miejsca na klub nocny jest zazwyczaj trudniejsze niż w przypadku restauracji czy baru. Wynika to z tego, że kluby nocne potrzebują zazwyczaj więcej przestrzeni. To sprawia, że koszt miejsca staje się wyższy, a jako właściciel – możesz mieć mniej opcji do wyboru. Nie ulegaj presji! Mimo mniejszych możliwości, przeglądaj oferty, a także negocjuj ceny i warunki wynajmu – to istotny punkt w całym procesie początkowym. Zapewnij także przemyślany biznesplan, w którym zawrzesz wszystkie przewidziane koszty i cele. Starając się określić kwotę, którą będziesz potrzebował do otwarcia klubu nocnego – pamiętaj o kosztach administracyjnych, prawnych i ogólnych, czyli opłatach za Internet, czynsz, prąd, gaz, wodę i ubezpieczenie. Kontroluj te wydatki, ponieważ niektóre z nich mogą się zmieniać, a inne będą stałe.
2. Pamiętaj o aspektach prawnych
Klub nocny to przede wszystkim alkohol w ofercie. Będziesz potrzebował na niego licencji. Poza nią, jest jeszcze kilka istotnych pozwoleń, zanim otworzysz swój biznes. Sprawdź okoliczne kluby nocne, porozmawiaj z ich właścicielami i zapoznaj się z obowiązującymi wytycznymi. Złóż jak najwcześniej wniosek o wszystkie potrzebne licencje i zezwolenia, aby nie opóźniać otwarcia klubu. Dodatkowo, skontaktuj się z godnym zaufania prawnikiem, który pomoże Ci w uzyskaniu potrzebnych formalności.
3. Zdobądź najlepszą technologię i sprzęt dla klubów nocnych
Odpowiednie nagłośnienie, oświetlenie czy parkiet taneczny dla gości, a także akcesoria do drinków i wygodne zaplecze dla pracowników to podstawa wyposażenia Twojego miejsca. Kluby nocne realizują tak dużą sprzedaż w ciągu jednej nocy, że łatwo stracić orientację korzystając z typowego systemu kasowego. Aby ułatwić zarządzanie i dowiedzieć się wielu przydatnych informacji biznesowych, takich jak rodzaj najczęściej wybieranych drinków czy dni największych zamówień – zainwestuj w system POS dla klubów i barów. Ułatwi Ci on zarządzanie klubem, wszystkimi zapasami i personelem. Stawiając na nowoczesne rozwiązania usprawniasz biznes i wyróżniasz się na tle konkurencji.
4. Postaw na zgrany zespół – i dobrze mu płać
Barmani, ochrona, DJ-e, kelnerzy czy personel sprzątający to podstawa Twojej firmy. Będąc właścicielem nie będziesz miał na tyle czasu, aby zajmować się każdym aspektem klubu. To właśnie Twoi pracownicy zapewnią gościom niezapomnianą wizytę w lokalu. Ich poziom realizacji powierzonych obowiązków zależy od komunikacji, przestrzeni, w której pracują i przede wszystkim wypłaty. Dlatego ważne jest, aby znaleźć w budżecie miejsce na adekwatne pensje. Korzystaj z rozwiązania, które ułatwi Ci rozliczenia pod koniec miesiąca. Dzięki systemowi sprzedażowemu, możesz robić to szybciej – rozliczając personel z podziałem na stanowiska. To pomocne, szczególnie gdy pracownik wykonuje pracę na kilku z nich. Kolejny sposób na przyciągnięcie i zatrzymanie najlepszych pracowników w Twojej okolicy to stworzenie solidnych zasad bezpieczeństwa i oferowanie świadczeń, takich jak opieka zdrowotna.
5. Reklamuj się także w sieci
Podobnie jak w przypadku każdej innej firmy – zanim wprowadzisz promocje, muszą być one starannie zaprojektowane i przetestowane. Ustal piwne środy lub czwartki z drinkami za pół ceny. Analizuj wpływ rabatów na Twój wynik finansowy w wybranym okresie. Możesz wykorzystać do tego system POS i sprawdzać skuteczność niektórych z promocji i wyeliminować te, które nie działają. Analizuj raporty i dane, do których system umożliwi Ci łatwy dostęp. Z GoClient możesz oferować kartę stałego klienta i okazyjne promocje na drinki. Taki program lojalnościowy zmotywuje konsumentów do odwiedzin Twojego lokalu i zwiększy regularność ich zakupów.
Co jeszcze możesz zrobić? Zaplanuj kampanię reklamową. Twórz swoją własną bazę klientów i z łatwością przesyłaj im spersonalizowane wiadomości. Aktualną ofertę pokazuj w mediach społecznościowych – to bardzo tani, ale skuteczny kanał marketingowy. Informuj o promocjach na drinki lub cyklicznych wydarzeniach klubu. Odpowiedni marketing online sprawi, że Twój klub nie tylko utrzyma stałych bywalców, ale również pozyska nowych. Oryginalne i ciekawe treści pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji i sprawić, że Twój klub będzie znany nie tylko wśród najbliższego otoczenia. Mimo to, nie zapomnij o prostych strategiach, takich jak rozwieszanie plakatów i ulotek w Twojej okolicy — być może są mało zaawansowane technologicznie, ale nadal pomagają w rozpowszechnianiu informacji.
Chcesz prowadzić klub nocny, ale nie masz doświadczenia? Sprawdź poniższe rady
- Doszkalaj się. Zainwestuj w artykuły branżowe i kursy online. Poznaj podstawy, zanim zagłębisz się w dalsze informacje na temat posiadania klubu nocnego, takie jak analiza rachunku zysków i strat czy wycenianie napojów.
- Szukaj inspiracji i dodatkowej wiedzy u właścicieli innych klubów z okolicy Twojego biznesu. Organizuj spotkania i poznaj wszystkie niuanse prowadzenia klubu nocnego od bardziej doświadczonych przedsiębiorców. Dzięki temu poznasz branżę od kuchni – dowiesz się, którzy dostawcy są najlepsi lub gdzie oferują najlepsze ceny alkoholi.
- Zbierz doświadczenie jako zwykły pracownik. Pomoże Ci to w zarządzaniu i poznaniu obowiązków. Będziesz świadkiem wielu sytuacji, w których jako nowy właściciel jeszcze nie miałbyś szansy uczestniczyć. Dzięki temu skutecznie przełożysz zdobyte informacje na przyszłe działania swojego klubu nocnego i będziesz w stanie zapobiec wielu niekontrolowanym zdarzeniom.
- Jeśli już rozpoczniesz działalność – zatrudnij odpowiedni zespół. Wspieraj go, bo jako nowy właściciel to Twoi pracownicy pokażą Ci podstawy działania klubu, w oparciu o wcześniejsze doświadczenie. Bądź otwarty na rady i opinie.
Jak zarządzać kosztami klubu nocnego przy jednoczesnym zwiększaniu przychodów?
Przede wszystkim poznaj dane, które wygeneruje dla Ciebie system POS. Dzięki specjalnym raportom, możesz zidentyfikować nadmierne wydatki lub dni, w których potrzebujesz więcej personelu. Śledź swój magazyn i prowadź inwentaryzację. Usprawnij te działania z aplikacją do zarządzania magazynem GoStock, która integruje się z Twoim punktem sprzedaży. Zaprojektuj również swoje menu napojów. Umieść na pierwszym miejscu lub w środkowej części te pozycje, które są najczęściej wybierane przez klientów. To właśnie tam na początku wzrok kieruje się naturalnie. Sprawdź, które napoje obniżają Twój zysk. Zmień ich cenę, recepturę i miejsce w karcie. Dodatkowo, umieść QR kody na stolikach, z którymi Twoi goście, po wcześniejszym zeskanowaniu, samodzielnie zamówią i opłacą ulubionego drinka.
Prowadzenie klubu z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi to przepis na sukces. Jeśli prowadzisz swój biznes lub dopiero planujesz takie przedsięwzięcie – zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści pomogą ci w doborze najlepszych rozwiązań pasujących do wszystkich potrzeb Twojego lokalu.