Jeśli masz lokal gastronomiczny to wiesz, że bardzo częstymi klientami są również Ci najmłodsi. Dzieci, to nieco inny rodzaj konsumenta, do którego także należy odpowiednio dostosować ofertę, aby zarówno oni, jak i rodzice byli zadowoleni i chętniej odwiedzali Twoją restaurację. Przeczytaj poniżej jak skutecznie przygotować menu dla dzieci i cieszyć się regularną sprzedażą!
Dlaczego warto wprowadzić dziecięce pozycje do karty dań?
Branża gastronomiczna jest pełna konkurencji, a przez to ciężko zdobyć stałą bazę klientów. Warto więc poszerzać możliwości i otwierać się na potrzeby różnych konsumentów. Decydując się na menu skierowanie także do tych najmłodszych, zdobędziesz nowych klientów z dziećmi, a stale odwiedzające Cię rodziny z pewnością jeszcze częściej będą odwiedzać Twój lokal. Miejsca “family friendly” to obecnie bardzo lubiane punkty, które kojarzą się z rodzinną atmosferą i przyjemnie spędzonym czasem. Wykorzystaj to, aby zwiększyć zysk i nie stracić pozycji na rynku.
Jak przygotować menu dla najmłodszych klientów?
Menu dla dzieci to nie tylko dodanie nowych posiłków do oferty. To również szereg innych zmian, które usprawnią cały proces i przygotują Twój lokal na pociechy. Jakie kroki podjąć?
Przeanalizuj obecną ofertę
Na początek sprawdź te dania, które mogą być odpowiednie zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Dzięki temu będziesz miał pełny obraz posiłków, które warto zostawić lub odrobinę przekształcić. W efekcie klienci będą mogli zamawiać to samo sprawdzone jedzenie, a kuchnia szybko je wyda, bez zbędnego wdrażania się w nowości. Pamiętaj, że mniejsza ilość pozycji w menu pozwala na zminimalizowanie marnowania produktów i oszczędność, która przekształca się w zysk.
Dodaj do karty specjalne dania dla dzieci
Pamiętaj, że dzieci to wbrew pozorom wymagający klienci. Każdy ma ulubione produkty i ciężko trafić w ich gust. Są jednak kompozycje produktów, które powinny się znaleźć w Twojej nowej karcie. Standardowe frytki z kawałkami kurczaka to strzał w dziesiątkę, chociaż nie jest to zdrowa propozycja. Postaraj się skomponować dania, które będą domowe, pełne kolorów i przede wszystkim pełnowartościowe. Jeśli nie jesteś pewny swoich wyborów – zrób research. Porozmawiaj ze znajomymi Ci rodzicami, podpytaj swoich klientów posiadających dzieci lub przeanalizuj ofertę konkurencji.
Zmniejsz porcje i ceny
Dzieci jedzą mniej niż dorośli. Dostosuj odpowiednie rozmiary dań z oferty dziecięcej, aby uniknąć marnowania jedzenia i nie przerazić dużą porcją dziecka. Jeśli nie zje wszystkiego, on, jak i jego opiekunowie mogą mieć mniejszą satysfakcję z wizyty – i na pewno szansa na zamówienie jeszcze deseru spadanie! Zmniejsz także ceny oferowanych posiłków. Dorośli na pewno będą oczekiwać, aby było taniej, chociażby ze względu na mniejsze rozmiary. Niższe koszty nie zawsze oznaczają straty. Bardzo często kwoty korzystniejsze dla portfela gościa, motywują do częstszych zakupów i zwiększają zadowolenie, co poszerza bazę klientów i wyróżnia na tle konkurencji.
Popracuj nad wyglądem menu
Wyjątkowy wygląd karty dań to podstawa. Dzieci zwracają uwagę na kształty i nasycone kolory. Wykorzystaj to podczas tworzenia zdjęć konkretnych posiłków, a także opisz je najprościej jak się da, używając chwytliwych haseł. Umieść na samej górze menu te potrawy, na których zależy Ci najbardziej. Dzieci nie przepadają za czytaniem i szczegółowym analizowaniem menu. Ułatw wybór także rodzicom, poprzez dodanie informacji o alergenach i składzie. Podkreśl pochodzenie produktów i ich pozytywny wpływ na zdrowie. Daj znać, że dbasz o najmłodszych i starasz się serwować jak najbardziej zbilansowane dania.
Zainwestuj w E-menu i zastąp tradycyjną kartę dań – wirtualną wersją. Dzięki temu wszystkie zmiany wprowadzisz na bieżąco oraz łatwo dodasz opcje tymczasowe. Dostosujesz także wygląd karty według swoich preferencji, a klientom umożliwisz bezkontaktowe zamówienia przy użyciu kodów QR umieszczonych na stolikach w restauracji. Wirtualne menu to też duża oszczędność, bo nie będziesz musiał przy okazji zmian, drukować jego papierowych wersji.
Dowiedz się więcej na temat tego jak dostosować wygląd menu w restauracji.
Poświęć część przestrzeni w lokalu
Zaaranżuj kącik dla najmłodszych klientów. Skoro będziesz miał w ofercie menu dla dzieci, świetnym uzupełnieniem jest miejsce poświęcone do zabawy i zapewniające bezpieczne spędzanie czasu. Gdy dziecko odejdzie od stołu, jego rodzice dzięki temu dalej będą mogli spokojnie spożywać zamówione dania i być może zdecydują się na deser czy napój. Dzieci szybko się nudzą, dlatego zajmując ich czas unikasz stresujących sytuacji zarówno dla rodziny małego gościa, jak i obsługi kelnerskiej.
W branży gastronomicznej przede wszystkim liczy się konsument i jego potrzeby, dlatego warto dostosowywać do niego swoją ofertę i być elastycznym. Tą elastyczność, jak i wiele innych skutecznych usprawnień zapewnią Ci innowacyjne narzędzia kompatybilne z systemem POS. Jeśli chcesz wprowadzić je do swojego biznesu – zgłoś się do nas już teraz!