Z każdym rokiem na rynku pojawiają się coraz to nowsze i bardziej zaawansowane technologie, które mają za zadanie połączyć świat elektroniki z branżą gastronomiczną. Znaczna część restauratorów przez długi czas dość sceptycznie podchodziła do tego tematu, pozostając jednocześnie przy tradycyjnej formie prowadzenia działalności. Momentem przełomowym było wprowadzenie pierwszego lockdownu w 2020 roku, zamknięcie restauracji na terenie całej Polski oraz możliwość sprzedaży produktów jedynie na wynos.
W dobie pandemii szczególnym zainteresowaniem zaczęły cieszyć się indywidualne sklepy z zamówieniami online oraz kody kreskowe.
Czym są kody QR?
Kody QR (Quick Response) to inaczej kody kreskowe, które jesteśmy w stanie zeskanować za pomocą czytnika (aplikacji) przy użyciu dowolnego urządzenia mobilnego. Jest to rozwiązanie, które wykorzystywane jest powszechnie na całym świecie i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony restauratorów. W Polsce już w połowie ubiegłego roku, kiedy punkty gastronomiczne zaczęły być ponownie otwarte, znaczna część właścicieli i menedżerów wprowadziła to rozwiązanie do swoich lokali.
Jak działają kody QR?
Klient, skanując kod najpierw trafia na stronę z menu restauracji, następnie wybiera interesujące go produkty, dobiera dodatki i na sam koniec składa zamówienie. Końcowa płatność odbywać się może na kilka sposobów. Niektóre systemy, tak jak chociażby GoPOS, oferują możliwość płatności za pomocą BLIK’a bądź przelewu bankowego, dzięki czemu kontakt między klientem, a obsługą ograniczony jest do minimum. Oprócz tego klient ma również możliwość bezpośredniej płatności gotówką lub kartą na miejscu. W przypadku wcześniejszej zapłaty jedyna styczność, jaką konsument posiada z kelnerem jest tylko i wyłącznie wtedy, gdy ten przynosi mu jedzenie do stolika.
Rozwiązanie to nie dość, że jest niezwykle nowoczesne i z pewnością przykuje uwagę wielu klientów, jest także bardzo praktyczne. Restauracje funkcjonujące w dobie pandemii muszą zachowywać odpowiednie standardy sanitarne oraz najwyższą higienę pracy, a obsługa gości przy pomocy kodów QR bez wątpienia może w tym pomóc.
Sklep Internetowy z wirtualnym menu
Aby w pełni wykorzystać potencjał kodów QR warto zastanowić się nad utworzeniem sklepu z zamówieniami online. Dzięki temu klient będzie miał dostęp nie tylko do karty menu w postaci pliku pdf czy jpg, ale będzie mógł takie zamówienie złożyć od razu za pośrednictwem strony. Sklep Internetowy GoOrder pozwala również na tworzenie rezerwacji i przypisywanie zamówienia do konkretnego stolika, a także daje możliwość utworzenia wielu aktywnych menu, które dostępne będą w konkretne dni tygodnia lub w wybranych porach dnia.
Rozwiązanie, które usprawni Twoją gastronomię
Posiadając zarówno sklep z zamówieniami online, jak i system sprzedażowy GoPOS możemy liczyć na pełną synchronizację wszystkich działań. Po złożeniu zamówienia przez konsumenta trafia ono bezpośrednio na Terminal POS w restauracji, gdzie jest następnie przyjmowane i dostarczane drogą elektroniczną prosto na kuchnię. W momencie, kiedy posiłek jest już gotowy, kelner dokładnie wie, do którego miejsca zamówienie ma zostać dostarczone, ponieważ każdy stolik posiada indywidualny kod kreskowy, co znacznie ułatwia proces obsługi gościa.