Wróć

Jak pozyskać dobrego managera do restauracji?

Dobry manager to dla lokalu gastronomicznego prawdziwy skarb, tym bardziej, jeśli wiesz, komu w pełni możesz powierzyć swój biznes. Ale co, gdy nie masz obok siebie na tyle zaufanej i odpowiedzialnej osoby? Znalezienie managera może okazać się bardzo wymagającym zadaniem. Za co dokładnie będzie odpowiedzialny nasz pracownik? Czym kierować się przy jego wyborze i jakie narzędzia będą dla niego szczególnie przydatne, by sprawnie zarządzać całym biznesem? 

Rola managera w restauracji

Czym tak naprawdę zajmuje się manager w restauracji? W zakresie obowiązków tego pracownika leży szereg czynności zarządczych nie tylko lokalem, ale i pracownikami czy magazynem. Manager jest odpowiedzialny za m.in. zatwierdzanie grafików, kontrolę pracy w lokal, rekrutację nowej kadry, czy dbanie o jej stały rozwój. Poza tym bardzo często jest także przedstawicielem restauracji „na zewnątrz” – może być potrzebny do komunikacji z klientem, przyjmowania i uwzględniania reklamacji gości czy dbania o promocję i dobry wizerunek całego lokalu. Jak widzisz szeroki zakres obowiązków managera sprawia, że na to stanowisko nie możesz wybrać pierwszego lepszego kandydata. Czym zatem kierować się przy jego wyborze?

Manager – jakie kompetencje powinien posiadać?

Na początek weź pod uwagę doświadczenie potencjalnego kandydata. Musi on doskonale znać poszczególne posady w restauracji, a tym lepiej, gdy sam pracował na kilku z nich lub przeszedł całą ścieżkę kariery – począwszy od pracy jako pomoc kuchenna, przez obsługę kelnerską i pracę przy barze, aż po pełnienie funkcji managerskich w poprzednim punkcie. Taki kandydat wie, jak wygląda i czym charakteryzuje się praca na danych stanowiskach, a dzięki temu może podejmować lepsze decyzje i wydajniej zarządzać wszystkimi procesami. 

A co z cechami interpersonalnymi? Manager musi być osobą komunikatywną, otwartą i mieć zdolności przywódcze – w końcu zarządzać będzie przynajmniej kilkunastoosobowym zespołem. Szybkie tempo pracy i często nieplanowane zdarzenia w gastronomii sprawiają, że przyda się także opanowanie i umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresujących, a oprócz tego samodzielność oraz łatwość w podejmowaniu decyzji. 

To wszystko z pozoru wydaje się bardzo klarowne, ale bywa i tak, że idealny kandydat może nie tak łatwo się znaleźć. W takich sytuacjach najbardziej przydają się dodatkowe narzędzia, wspomagające pracę poszczególnych pracowników, w tym i managera. Na rynku jest w czym wybierać, a odpowiednie systemy mogą usprawnić nie tylko zarządzanie biznesem, ale i magazynem czy pracownikami. W połączeniu z dobrym kandydatem stworzysz managera idealnego! Sprawdźmy zatem, jakie aplikacje szczególnie mogą przydać się na tym stanowisku. 

Narzędzia, które przydadzą się każdemu managerowi

Zacznijmy od najważniejszego – systemu GoManager, który pracownikowi pomoże zarządzać biznesem, nawet gdy ten będzie znajdować się z dala od niego. Aby uzyskać dostęp do przydatnych danych, które przechowywane są w bezpiecznej chmurze, wystarczy tak naprawdę dowolne urządzenie z dostępem do Internetu. Taki “wirtualny manager” gromadzi wszystkie istotne informacje na bieżąco, co pozwala także prowadzić bieżącą kontrolę lokalu i wszystkich jego aspektów. 

W pracy managera nieodłącznym elementem są raporty, w końcu, jak mówi słynne zdanie Petera Druckera: „jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać”. Analizy pozwalają poprawić to, co w lokalu być może nie funkcjonuje jeszcze najlepiej i wskazać obszary, przynoszące największy zysk i oczekiwane rezultaty. Ale chyba nikt nie chce tracić czasu na ręczne przygotowywanie zestawień, które dziś zrobi za nas aplikacja do zarządzania lokalem. Pozwala ona tworzyć dowolne raporty, w tym porównawcze, pomiędzy poszczególnymi pracownikami, produktami czy porami dnia, a jeśli masz przed sobą całą sieć lokali – także pomiędzy kilkoma punktami. 

Manager analizujący raporty.

Praca zespołu pod stałą kontrolą

System pozwala także wydajniej zarządzać pracownikami i w pełni kontrolować ich pracę. Zawsze może zdarzyć się tak, że kadra spóźni się do pracy, ale po co ponosić koszty i wypłacać pensję za nieprzepracowane godziny? Dzięki funkcji logowania do systemu manager ma pełen wgląd do danych na temat konkretnego momentu jej rozpoczęcia i zakończenia. Wie także, ile godzin dokładnie przepracował dany pracownik i może generować szybkie raporty do wypłat, w tym z podziałem na poszczególne stanowiska. 

Co więcej, manager ma także wgląd do raportów storna na temat pozycji usuwanych z rachunków – wie dokładnie, co dany kelner sprzedaje i jakie faktycznie zyski przynosi dla lokalu.

Koniec z brakami towaru w lokalu 

Magazyn, kontrola ilość towaru i ciągłe dbanie o obecność surowców na stanie to czynności, które również trzeba powierzyć zaufanej osobie. W lokalach gastronomicznych najczęściej wykonuje je właśnie manager. To bardzo odpowiedzialne zadanie nie potrzebuje jednak tylko określonej osoby, ale i konkretnych narzędzi, dzięki którym zarządzanie stanami magazynowymi staje się szybkie i bardzo precyzyjne. Ilość produktów musi być odpowiednio kontrolowana, by unikać sytuacji, w których klientom trzeba będzie odmawiać możliwości zamówienia określonych dań, a przez to ograniczać sprzedaż. Aplikacja GoStock umożliwia nadzorowanie stanów magazynowych z dowolnego urządzenia oraz otrzymywanie powiadomień o przekroczonych stanach minimalnych z wyprzedzeniem. Dzięki temu manager będzie mieć pełną kontrolą nad ilością surowców, a w rezultacie – uzupełnić wszystkie braki zawsze na czas. O tym, jak wydajniej zarządzać zapasami w lokalu dowiesz się także z tego artykułu

W pracy każdego lokalu ważna jest także inwentaryzacja, ale zamiast zmuszać managera do ręcznego liczenia produktów, można usprawnić ją, korzystając ze specjalnej aplikacji. System przechowuje wszystkie niezbędne dane w jednym miejscu i eliminuje wszelkie pomyłki. Dodatkowo cały proces można przeprowadzać za pomocą telefonu komórkowego, wagi oraz kodów kreskowych, co szczególnie ułatwia inwentaryzację alkoholi w lokalu.

Nie trać czasu na wdrożenia

Wdrożenie nowego pracownika, nawet na stanowisko managerskie, to zawsze pewne wyzwanie. Nie musisz obawiać się go, gdy mowa o aplikacjach managerskich. Obsługa systemów jest na tyle proste, że także nową kadrę będziesz w stanie nauczyć jej szybko i bezproblemowo. Do tego cały interfejs aplikacji jest bardzo intuicyjny, co sprawi, że naprawdę każdy pracownik poradzi sobie z jej użytkowaniem. 

Wdrażanie nowego managera lokalu.

Manager to niezwykle odpowiedzialny pracownik, który w lokalu stoi za wieloma, być może nawet niewidocznymi na pierwszy rzut oka, czynnościami. Pozyskanie dobrego managera to wbrew pozorom niełatwe zadanie, ale zarządzania gastronomią nie można przecież powierzyć byle komu! Gdy znajdziesz już odpowiedniego kandydata, pamiętaj także o odpowiednich narzędziach, które wspomogą jego prace. 

Jeśli zainteresowały Cię nowoczesne rozwiązania technologiczne i chcesz wprowadzić  je w swoim biznesie, zgłoś się do nas już teraz! Napisz poprzez czat lub zadzwoń +48 790 295 124, a nasi specjaliści pomogą dobrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego lokalu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *