Wróć

Karty podarunkowe w restauracji, trend który zyskuje na popularności

Gdy brakuje pomysłu na prezent, wiele osób decyduje się na karty podarunkowe. Takie rozwiązanie oferuje mnóstwo sklepów, a coraz częściej – także restauracji. Czy warto wprowadzać karty podarunkowe do oferty swojego lokalu gastronomicznego? Sprawdź w tym artykule.

Czym są i jak działają karty podarunkowe?

Karta podarunkowa to wcześniej opłacona karta, na której umieszczono określoną kwotę. Jej posiadanie upoważnia do zakupów lub skorzystania z usług w danym lokalu. Karty pozwalają na wydanie tylko konkretnej kwoty i często mają swój termin ważności – zazwyczaj do 1 roku. Tego typu vouchery najczęściej wykorzystywane są jako pomysł na prezent, a także jako rodzaj rekompensaty dla klientów, np. w przypadku zwrotu towaru lub niezadowolenia z usługi.

Gdzie oferowane są vouchery?

Karty podarunkowe są coraz częściej wykorzystywane w różnego rodzaju lokalach. Zwykle kojarzone są z kartami pozwalającymi na dokonanie zakupów w określonym sklepie. Obecnie takie rozwiązanie jest równie popularne wśród punktów usługowych oraz w lokalach gastronomicznych. Klienci coraz częściej decydują się na zakup vouchera właśnie na określone usługi. Ma to związek z wzrastającym znaczeniem przeżywania doświadczeń, zamiast obdarowywania prezentami materialnymi. Tego typu wyjątkowym doświadczeniem może być również posiłek w restauracji. Wiele osób woli podarować swoim bliskim w prezencie cenne wspomnienia. Karty podarunkowe w lokalach gastronomicznych to dodatkowo świetny pomysł na rozpromowanie swojego biznesu.

Karty podarunkowe w gastronomii

Wielu właścicieli restauracji zastanawia się, czy tworzenie voucherów podarunkowych dla lokalu gastronomicznego jest opłacalne? Zdecydowanie tak! Po pierwsze, ogromne znaczenie ma aspekt marketingowy. Klienci, którzy decydują się na zakup takiej karty, w pewnym sensie zostają ambasadorami Twojej marki. Podarują ją komuś, kto być może jeszcze nie zna Twojego lokalu, a po wizycie w nim ma szansę zostać regularnym klientem. Ponadto karty podarunkowe możesz promować przez cały rok. Są bardzo popularnym pomysłem na prezenty świąteczne, jednak także na wszelkiego rodzaju inne okazje, jak urodziny czy rocznice. Drugą kwestią są aspekty finansowe. Stworzenie kart to koszt dla restauracji, jednak wiele z voucherów nie zostaje wykorzystanych, co może oznaczać dodatkowy zysk dla Twojego lokalu.

Do czego może upoważniać karta podarunkowa w restauracji?

Karty podarunkowe w lokalu gastronomicznym mogą upoważniać po prostu do wydania konkretnej kwoty. Możesz jednak także wymyślić różnego rodzaju specjalne karty podarunkowe. Przykładowo, przed walentynkami warto stworzyć vouchery na romantyczną kolację dla dwóch osób, a z okazji świąt Bożego Narodzenia możesz stworzyć kartę podarunkową na kolację z wigilijnych potraw.

Wprowadź karty podarunkowe do swojej restauracji!

Vouchery podarunkowe dla swojej restauracji łatwo stworzysz z GoClient. Wygeneruj karty upoważniające do wydania określonej kwoty w Twoim lokalu, które bez problemu rozliczysz w swoim systemie sprzedażowym. Aby przyciągnąć wielu klientów, wykorzystaj w swojej restauracji także inne działania lojalnościowe. Stwórz karty stałego klienta, generuj kody rabatowe, organizuj promocje np. na wybrane dni tygodnia, a także sprawnie obsługuj zniżki i napiwki.

klienci z kartą podarunkową

Przyciągnij uwagę, czyli wygląd karty i promocja

Karty podarunkowe najczęściej wykorzystywane są jako prezent, dlatego ogromne znaczenie ma ich wizualny aspekt. Stwórz proste, eleganckie karty oraz zapakuj je w dopasowane kolorystycznie koperty. Zlecając wykonanie kart, zwróć uwagę na ich jakość. Karty staną się pewnego rodzaju materiałem reklamowym Twojej firmy i powinny jak najlepiej reprezentować markę. Pamiętaj także o odpowiedniej promocji voucherów podarunkowych. Warto promować je zarówno bezpośrednio w lokalu, np. za pośrednictwem plakatów, jak i online, w mediach społecznościowych restauracji. W okresach, w których możesz spodziewać się większego zainteresowania voucherami, np. tuż przed świętami, w szczególności pamiętaj o właściwej promocji. 

Karty podarunkowe to świetny pomysł na promocję restauracji oraz na zwiększenie jej zysków. Jeśli jesteś zainteresowany takim rozwiązaniem dla swojego lokalu – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *