Wróć

Jak utrzymać zaangażowanie klientów dzięki opiniom i nagrodom?

Mimo stałej bazy klientów, warto nieustannie utrzymywać zaangażowanie swoich gości. To kluczowy element sprzedaży, który pomaga budować z nimi długotrwałe relacje wspierające sprzedaż. Przeczytaj w artykule w jaki sposób zmotywować konsumentów do większej aktywności.

Dlaczego zaangażowanie klienta jest ważne?

Informacje zwrotne od konsumentów mogą pomóc w odnalezieniu oraz rozwiązaniu pojawiających się problemów, jak np. niższy poziom sprzedaży. Pozwala to także na sprawdzenie co tak naprawdę klienci lubią w Twoich produktach lub usługach. Motywacja do feedbacku to zarówno droga do większego zadowolenia gości, jak i do skutecznej i bezpośredniej komunikacji z nimi. Takie informacje zwrotne umożliwiają zapoznanie się z opiniami klientów, odpowiadanie na skargi czy korygowanie błędów, zanim jakiekolwiek negatywne recenzje pojawią się na temat Twojego lokalu w sieci. Aby nawiązać kontakt ze swoją społecznością – zastanów się kim są Twoi klienci i na czym zależy zarówno im, jak i Tobie. Następnie postaraj się ich zaangażować. Jaki sposób wybrać?

Komunikacja mailowa

Warto wykorzystać automatyczne wiadomości e-mail i tworzyć bazy adresów swoich gości. Maile, poza wiadomościami SMS, mają dużą szansę na dotarcie i dostrzeżenie przez odbiorcę, a także umożliwiają  przekazanie długich treści. W dodatku, wiadomości mogą być zarówno dopasowane bezpośrednio do określonego konsumenta, jak i ogólne, skierowane do większej liczby odbiorców. Taki typ komunikacji pozwala na przesyłanie różnorodnych informacji, które zmotywują Twoich klientów do określonych reakcji. Dla przykładu – przesyłaj nową ofertę w ramach której będzie można zyskać rabat za wypełnienie ankiety lub zaproś gości do odwiedzenia firmy z powodu wprowadzonych nowości. Pamiętaj, aby zawsze dobrze opisać klientowi oferowany produkt, jego przeznaczenie, funkcje i z jakimi korzyściami wiąże się jego zakup. To istotne, aby konsument wiedział co może zyskać, zanim zdecyduje się na jakiekolwiek zaangażowanie.

Do adresów e-mailowych klientów możesz dotrzeć poprzez swój własny sklep online GoOrder. Zamawiający konsumenci będą zostawiać swoje maile, a Ty na tej podstawie stworzysz bazę klientów. Dowiedz się jak zacząć wysyłanie takich zautomatyzowanych wiadomości i sprawdź inne pomysły na wiadomości e-mail w restauracjach.

Formy nagród dla klienta

Podkreśl, że klient jest dla Ciebie ważny i doceniasz to, że korzysta właśnie z Twoich usług. Zaproponuj mu więc program lojalnościowy. Twórz zniżki, rabaty oraz promocje i motywuj gości do realizowania zakupów z dodatkowymi benefitami. Możesz wykorzystać także karty stałego klienta, które podkreślą przynależność do grupy i pozwolą na stworzenie stałych odbiorców, regularnie korzystających z ofert premium. Wszystkie oferowanie przez Ciebie korzyści za bycie częścią programu, powinny być odpowiednio zareklamowane, aby zmotywować odbiorców do udziału. Dzięki GoClient zyskasz większą szansę na wzrost pozytywnych opinii, które sprzyjają lepszemu wizerunkowi Twojej firmy.

Opinie zebrane podczas wydarzenia

Klienci często nie są chętni do wystawiania opinii, ponieważ jest to dla nich nudny procesTworząc wydarzenie w Twoim lokalu, możesz zebrać kluczowe referencje do późniejszego wykorzystania np. w celach marketingowych. Co zorganizować? Zaproponuj klientom bezpłatną próbkę nowego produktu i poproś ich o zapisanie swoich odczuć. Zawieś plakat na ścianie z rubrykami do wpisywania swoich przemyśleń lub poproś o ocenę w skali 1-5. Ponadto postaraj się o oryginalny, ciekawy wygląd samego plakatu, aby przyciągał uwagę i zachęcał klientów do sprawdzania jego treści. Możesz również w czasie rozmowy na żywo podpytać wprost gości co myślą o Twoich produktach. Taka krótka rozmowa pozwoli poznać Twoich klientów oraz podkreśli, że zależy Ci na ich zdaniu, a potrzeby gości traktujesz indywidualnie.

System zbierający najważniejsze dane

Wprowadź do swojego biznesu system POS. Dzięki niemu możesz zbierać istotne informacje na temat swoich klientów czy sprzedaży. Oprogramowanie pozwala na generowanie raportów i analiz związanych z określonymi aspektami, jak np. sprzedaż w danym okresie czy popularność wprowadzonych zniżek i promocji. Możesz użyć także danych dotyczących historii transakcji, najczęściej wybieranych metod płatności czy pozycji z Twojego menu. System przechowa dla Ciebie te treści i zapewni dostęp do nich w każdym momencie, dzięki bezpiecznej chmurze.

Zaangażowanie klientów to jeden z elementów odpowiedniego zarządzania biznesem. Dzięki systemowi sprzedażowemu możesz analizować zdobyte dane i podejmować lepsze decyzje w przyszłości. Istotne jest wsparcie technologiczne także innych aspektów w firmie, aby zapewnić wysoką jakość pracy na wielu poziomach. Jeśli chcesz zainwestować w innowacyjne narzędzia dla swojej firmy – zgłoś się do nas już teraz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *