Wróć

Jak zredukować koszty prowadzenia restauracji w dobie inflacji?

Obniżenie kosztów prowadzenia restauracji jest możliwe nawet w dobie inflacji! Choć wzrost cen dotyka dziś każdą branżę istnieją sposoby, które pozwalają lepiej zarządzać wydatkami, przygotować się na wszystkie koszty i zwiększać swoje zyski. Poznasz je w tym artykule.

Jak poradzić sobie ze skutkami inflacji? 

Inflacja w 2022 roku w Polsce jest najwyższą od ponad dwudziestu lat. Coraz droższe produkty i surowce sprawiają, że jej skutki odczuwają właściciele niemal każdej branży. Ale aby biznes mógł przynosić dalsze zarobki, wzrost cen w restauracji jest nieunikniony, tylko w przypadku lokali gastronomicznych problem jest podwójny, bo droższe dania nie zachęcają klientów do częstszych odwiedzin i zakupów w lokalu. Co można zrobić, by nie stracić stałych konsumentów a, mimo podwyżek, goście dalej chętnie odwiedzali lokal?

Food cost pod kontrolą

Food cost – koszt produktów, które przeznaczamy na przygotowanie określonej potrawy – to stały element wydatków każdej gastronomii. Z reguły jest on na poziomie 30% ceny danej potrawy, ale jego dokładna wartość będzie uzależniona także od wysokości sprzedaży. Jeśli rosną ceny, rośnie też food cost, dlatego przy każdej zmianie karty dań musimy wyliczać go na nowo. Co zatem zrobić, by aż tak nie odczuwać  podwyższonych wartości? W pierwszej kolejności warto ułożyć menu na nowo, tak by dania z niskimi food cost znalazły się w jego centralnym punkcie, co automatycznie przykuje uwagę klientów i skłoni ich do zamówienia takich pozycji. Poza tym dobrze przeanalizować także te danie, które są u Ciebie najpopularniejsze. Odpowiednio wyliczony food cost pozwoli utrzymać je na takim samym poziomie, dzięki czemu nie odczujesz aż tak wysokich strat. Więcej o tym, jak poprawnie skonstruować kartę dań dowiesz się z tego artykułu

Food cost nie musisz jednak wyliczać samodzielnie. Istnieją specjalne programy, które wszystkie obliczenia zrobią za Ciebie! Aplikacja GoStock dzięki rozwiązaniu chmurowemu, przechowuje wszystkie niezbędne dane w jednym miejscu, a na ich podstawie automatycznie wyliczy food cost serwowanych dań. Poza tym możesz utworzyć w niej dowolne raporty porównawcze, które pozwolą Ci sprawdzić jakie produkty klienci wybierają najczęściej, a które przeciwnie – nie cieszą się aż taką popularnością. Takie dane również pomogą Ci podjąć lepsze decyzje w kwestii podwyżki cen lub nowej organizacji Twojego menu. Oczywiście raporty przydają się do czegoś jeszcze – dzięki nim możesz lepiej zarządzać całym biznesem, magazynem i wszystkimi zgromadzonymi zapasami. 

Raporty sprzedażowe z aplikacją GoStock.

Zmniejsz straty z regularną inwentaryzacją 

Największe starty w lokalu najczęściej wiążą się z magazynem. Czasem towaru jest po prostu za dużo, przez co produkty szybciej się psują i zostają niewykorzystane. Rozwiązanie tego problemu jest proste – trzeba regularnie sprawdzać to, co mamy w swoich stanach magazynowych. Najlepiej robić to poprzez inwentaryzację, ale na pewno nie tą, przeprowadzoną w sposób tradycyjny. Taka metoda jest żmudna, pracochłonna i kończy się tak, że nikt nie ma na nią czasu. Specjalna aplikacja do inwentaryzacji została stworzona z myślą o tym proces i pozwala przyspieszyć go oraz wygodnie przeprowadzić za pomocą telefonu komórkowego, wagi oraz kodów kreskowych. Po sprawdzeniu stanu naszych magazynów będziemy wiedzieć, ile faktycznie surowców brakuje w naszych magazynach, a dzięki temu zamawiać tylko to, czego aktualnie potrzebujemy, bez ponoszenia kosztów na produkty, które zwyczajnie się nie sprzedają. 

Kupuj towar tylko po najniższych cenach 

Ceny wzrosły wszędzie i na pewno odczułeś to także, zamawiając towar z hurtowni. Inflacja w restauracji nie musi być jednak aż tak dotkliwa nawet, gdy mowa o uzupełnianiu zapasów. Jeśli nie chcesz przepłacać wybierz rozwiązanie, które zautomatyzuje proces zakupów, a do tego pozwoli zaoszczędzić dodatkową gotówkę. Świetnie nada się do tego aplikacja GastroSupplier, która zestawia ceny i aktualne promocje towaru z kilku różnych hurtowni, dzięki czemu będziesz zamawiać produkty po najbardziej atrakcyjnych cenach i nie odczuwać aż tak nowych, podwyższonych wartości niezbędnych surowców. 

Manager składający zamówień towaru.

Skutki inflacji odczuwa dziś niemal każdy właściciel. Do obniżenie kosztów prowadzenia restauracji potrzeba jednego – otwartości na nowe technologie, które wspomagają właścicieli w wielu procesach. Jeśli chcesz wypróbować je w swoim biznesie, a przy tym zmniejszyć swoje wydatki, zgłoś się do nas! Wybierz formę czatu lub zadzwoń pod numer +48 790 295 124. Nasi specjaliści są gotowi, by pomóc dobrać najlepsze narzędzia dla Ciebie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *