Wróć
stol-w-restauracji-na-swieta

Jak przygotować i wypromować Ofertę Świąteczną w swojej restauracji?

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. To wyjątkowy czas zarówno dla klientów, jak i całej branży gastronomicznej. Dla wielu Polaków istotne są nie tylko ulubione potrawy, ale również atmosfera i duch świąt. Zadbaj o to, aby to właśnie Twój lokal był takim miejscem. Jak przygotować się w tym szczególnym okresie, dostosować do niego swoją ofertę i odpowiednio ją wypromować? Sprawdź poniższy artykuł i przygotuj swoją restaurację na świąteczny czas.

Wigilijna oferta specjalna

Zmiana dotychczasowego menu na przedświąteczny i świąteczny okres lub dodanie do aktualnej karty dań dodatkowych potraw, to podstawa przygotowania się na święta Bożego Narodzenia. Jeśli chcesz odpowiedzieć na potrzeby klientów – postaw na wigilijną lub świąteczną ofertę specjalną. W zależności od tego jaki typ kuchni oferujesz na co dzień, dopasuj do niej świąteczne odpowiedniki. Masz lokal z tradycyjnymi, polskimi daniami obiadowymi? Wprowadź menu z wigilijnym jedzeniem jak barszcz czy pierogi z grzybami. Prowadzisz kawiarnię? Dodaj do oferty kawę z cynamonem lub gorącą czekoladę z piankami w czerwonym kubku. Dodatkowo, postaw na E-menu, z którym łatwo możesz modyfikować całą kartę dań. Zaktualizuj swoją codzienną ofertę bez konieczności drukowania papierowej wersji i dodaj zdjęcia lub grafiki, które kojarzą się ze świętami. Elektroniczna karta dań pozwoli Ci wyróżnić taką kategorię świąteczną i umieścić ją np. na pierwszej pozycji. Niech to będzie czas, w którym Twoja restauracja stanie się odrobinę inna niż zazwyczaj. Ułatwi to obecnym, a także nowym klientom dostrzeżenie i skorzystanie z nowej oferty, a Ty zwiększysz zysk.

Grudniowy catering

Wprowadź do swojej restauracji możliwość zamówień na wynos z GoOrder. Święta to czas spotkań świątecznych i innych wydarzeń tematycznych. Wielu klientów może nie mieć wystarczająco dużo czasu, by samemu przygotować świąteczne dania na stół. Z tego powodu popyt na catering rośnie, a ty dzięki temu masz szansę zarobić więcej i zwiększyć popularność swojej restauracji. Zakładając swój własny sklep internetowy, wszystkie napływające zamówienia w okresie świątecznym możesz realizować na wynos lub z odbiorem osobistym – na wybraną datę i godzinę. Nie musisz więc martwić się brakiem czasu na realizację. Dzięki GoOrder, klient będzie mógł z wyprzedzeniem zamówić wybrane pozycje, a Ty zyskasz czas na ich przygotowanie. Gotowe zamówienie Twoi goście będą mogli odebrać w wybranym terminie – zgodnie z ich preferencjami, co sprawi, że na pewno nie zabraknie dla nich Twoich specjałów.

Jeszcze więcej rezerwacji

Udostępnij swój lokal firmom, które będą mogły zorganizować u Ciebie swoją wigilię dla pracowników. Dzięki takiemu zabiegowi przedsiębiorstwa z Twojej okolicy wraz z pracownikami usłyszą o Twojej restauracji i być może zaowocuje to stałą bazą klientów, która będzie regularnie korzystać z Twoich usług. Rezerwacje bezproblemowo przyjmiesz z odpowiednim systemem POS. Dzięki niemu, łatwo wprowadzisz najistotniejsze dane, jak ilość osób czy termin rezerwacji, a także zautomatyzujesz cały proces.

Dowiedz się więcej jak zarządzać rezerwacjami.

Świąteczny program lojalnościowy

Wykorzystaj dostępne narzędzia, takie jak GoClient i wprowadź do swojego lokalu program lojalnościowy lub zaktualizuj i dostosuj do świątecznego czasu obecne oferty. Zaproponuj swoim gościom świąteczne rabaty, które zmotywują ich do zakupów. Wymyśl promocje, które będą obowiązywały tylko przez grudzień i ciesz się wzmożonym ruchem w lokalu. W ostatnim czasie popularne stały się bony podarunkowe. To idealny pomysł na prezent dla gości, którzy chcą obdarować swoich bliskich, ale nie są pewni co kupić. Warto więc zachęcić klientów Twojej restauracji do skorzystania z voucherów. Może to być zaproszenie na wybrany deser lub świąteczną kolację dla dwojga.

swiateczna-karta-stalego-klienta

Darmowa wysyłka

Darmowa wysyłka skutecznie zachęca kupujących online do wydawania większych pieniędzy. Jeśli jeszcze nie oferujesz bezpłatnej wysyłki, rozważ ją w swoich promocjach świątecznych. Ustaw minimalny próg cenowy, np. 100 zł, aby pokryć koszty i obejmij bezpłatnym dowozem wszystkie świąteczne pozycje z menu. Jeśli jednak już ją oferujesz, upewnij się, że kupujący online o tym wiedzą. Reklamuj bezpłatną wysyłkę w widocznym miejscu na swojej stronie i co najważniejsze – we wszystkich profilach na mediach społecznościowych. Odpowiedni marketing w okresie świątecznym to kluczowy sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji.

Media społecznościowe w świątecznej odsłonie

Wszystkie wprowadzone nowości i oferty świąteczne muszą być regularnie promowanie w mediach społecznościowych Twojej restauracji. Poza świątecznymi grafikami, warto postawić na zdjęcia, które ukazują rodzinną atmosferę. Może to czas na podsumowania i przedstawienie Twojej restauracji “od kuchni”? Wyślij również automatyczne, spersonalizowane maile w ramach newslettera, w których poinformujesz o promocjach i serdecznie zaprosisz do odwiedzin. Sprawdź, jak prowadzić zautomatyzowane kampanie e-mailowe. Obowiązkowo zakończ wiadomość świątecznymi życzeniami, które będą miłym akcentem na koniec. Postaraj się zbudować więź ze swoim odbiorcą. W okresie świąt, klienci szczególnie poszukują ciepłego, rodzinnego klimatu –  również w punktach gastronomicznych.

Charytatywne działania w restauracji

Zadbaj o to, aby Twój lokal zyskał opinię wspierającej i otwartej na innych. Oczywiście dbaj o to cały rok, ale święta Bożego Narodzenia to szczególny czas, aby rozpocząć lub zwiększyć takie działania. Co możesz zrobić? Zorganizuj świąteczną zbiórkę na schronisko lub inne miejsce wybrane przez Twoich klientów za pomocą głosowania lub przygotuj darmową kolację dla potrzebujących. Możesz zaproponować współorganizację swoim klientom, umożliwiając im organizację zbiórki na produkty lub wybranie jednej osoby, której sfinansują posiłek. Zaangażowanie w akcje charytatywne to nie tylko sposób na to, aby wprowadzić do restauracji upragniony przez klientów klimat, ale także szansa na rozgłos i lepszy wizerunek.

Czas przedświąteczny to przede wszystkim okres wzmożonej aktywności dla branży gastronomicznej. Warto poza oferowaniem świątecznych nowości, wspierać swój lokal – inwestując w nowoczesne narzędzia. Pomagają one usprawnić zarządzanie biznesem na wielu poziomach, ulepszają pracę personelu i komunikację między nimi, a także przyspieszają realizację zamówień. Jeśli chcesz wprowadzić takie rozwiązania do swojego biznesu, zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści pomogą dopasować Ci takie systemy, które najbardziej odpowiadają potrzebom Twojego lokalu.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *