Wróć

Wirtualne restauracje – pomysł na dochodowy biznes gastronomiczny

Chcesz otworzyć dochodowy biznes i postawić na branżę, która będzie naprawdę opłacalna? Sprzedaż online to doskonały sposób, by zarabiać więcej – w końcu popyt na delivery wcale nie maleje! Sprawdź w poniższym artykule, jak działają koncepty dark kitchen i dowiedz się, co będzie niezbędne, gdy sam marzysz o otwarciu wirtualnej restauracji u siebie!

Kuchnia duch – model biznesu, który podbija gastronomię

Jeszcze nie tak dawno restauracje, które nie obsługiwały klientów na miejscu, mogły wydawać się niemożliwym pomysłem na biznes. Jednak wraz z rozwojem branży delivery pojawił się zupełnie nowy model lokali działających w dostawie. Dark kitchen – czyli wirtualne restauracje – to zyskujący coraz większą popularność koncept gastronomiczny. Z założenie tego typu biznes nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej, a jego działanie ogranicza się tylko do przygotowywania i realizacji zamówień na wynos. W “ciemnych kuchniach” nie ma miejsc siedzących dla gości, a nawet samych klientów, spożywających dania na miejscu. Takie lokale skupiają się tylko i wyłącznie na sprzedaży w dostawie lub niektóre z nich – oferują także możliwość odbioru zamówień na miejscu w restauracji. Kuchnia duch to zatem świetny sposób na redukcję wielu kosztów, z którymi muszą mierzyć się restauratorzy, prowadzący tradycyjny biznes z obsługą na miejscu. Koncepty dark kitchen eliminują obowiązek wyposażenia sali restauracyjnej czy zapewnieniem odpowiedniej obsługi kelnerskiej. 

Narzędzia, bez których wirtualna restauracje nie może się obyć

To, co szczególnie będzie przydatne dla konceptów dark kitchen już od pierwszych chwil otwarcia lokalu, to rozwiązania delivery. W końcu bez odpowiednich narzędzi klienci nie będą w stanie złożyć zamówień, a biznes nie będzie funkcjonować poprawnie. Gdzie zatem najlepiej oferować swoje dania online? Restauratorzy, decydujący się na taki model biznesu do wyboru mają 2 opcje: sprzedaż na platformach pośredników lub poprzez własny sklep internetowy. W przypadku pierwszego sposobu należy pamiętać o wysokich kosztach prowizji, które tego typu platformy pobierają od restauracji. Z drugiej strony obecność na portalach do zamówień online to doskonała szansa na dotarcie do szerokiego grona klientów i sposób na skuteczną reklamę. Decydując się na portale zewnętrzne, nie zapominaj o przydatnej integracji z agregatorami, która pozwoli Ci wygodnie odbierać wszystkie napływające zamówienia bezpośrednio na POS. W ten sposób łatwo zredukujesz kolejne koszty, jak zakup kilku tabletów. Dodatkowo szybciej i bezbłędnie przyjmiesz wszystkie zamówienia i od razu przekażesz je na kuchnię. 

Własny sklep online jest za to rozwiązaniem całkowicie bezprowizyjnym, a wygląd swojego miejsca w sieci będziesz mógł dostosować do własnych preferencji. Bez problemu będziesz także realizował zamówienia zarówno w dostawie, jak i z odbiorem osobistym w lokalu – w tym na wybraną datę i godzinę. 

Dostawy – nieodłączny element “ciemnych kuchni”

Przyjęcie zamówienia i przygotowanie posiłku to pierwszy etap realizacji zamówień na wynos. Teraz zostaje jeszcze jego dostarczenie pod wskazany adres. Tu skorzystać możesz z własnych lub zewnętrznych dostawców. Przed wyborem właściwego rozwiązania koniecznie dowiedz się, jaki model dostaw będzie odpowiedni dla Ciebie. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zapewnić szybką i niezawodną dostawę posiłków do swoich klientów. Pamiętaj – sprawne dostarczenie zamówień to klucz do sukcesu każdego działającego online biznesu gastronomicznego.

Wyróżnij swoją ofertę online dzięki sprawdzonym narzędziom!

Otwarcie wirtualnej restauracji może okazać się doskonałym pomysłem na Twój nowy biznes, ale pamiętaj, że do sprzedaży online musisz odpowiednio się przygotować. Wiele dostępnych obecnie narzędzi może z jednej strony być atutem, ale z drugiej powodować, że gubisz się w nadmiarze informacji i nie wiesz co tak naprawdę będzie przydatne dla Ciebie. Z pomocą przychodzi nasz poradnik o dowozach. Znajdziesz w nim wiele przydatnych wskazówek i zbiór wszystkich najważniejszych narzędzi dla branży delivery. Poza tym swoją wiedzą i doświadczeniem dzielą się w nim prawdziwi eksperci w branży, jak Stava, Blue Media, Nfhotel czy Food Bandits – firma tworząca koncepty wirtualnych restauracji. Jeśli wciąż nie masz swojego poradnik, już teraz pobierz go bezpłatnie, klikając w baner poniżej. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *